Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Regulamentul de ridicare a mașinilor, publicat de MAI

Ministerul de Interne a pus în dezbatere publică Regulamentul privind ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar, așteptat de peste un an de zile.

Acestea nu mai puteau fi luate dupa ce în mai 2015 Înalta Curte a spus că activitatea nu poate fi reglementată de autoritățile locale.

Potrivit expunerii de motive a actului normativ ce modifică legea circulației, se propune reconsiderarea intregulului mecanism în care operează ridicarea vehiculelor și, pentru eficiență, se introduce și blocarea vehiculelor. 

a. se stabilesc situatiile in care poate fi dispusa ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar, prin raportare la pericolul pe care il prezinta aceste vehicule pentru siguranta circulatiei pe drumurile publice;

b. se creeaza posibilitatea ridicarii vehiculelor pentru situatii care privesc realizarea unui interes public: interventia serviciilor de urgenta, efectuarea unor lucrari urgente pe un sector de drum sau adoptarea unor masuri de ordine si siguranta publica.

c. se instituie situatiile in care ridicarea vehiculului nu poate fi dispusa sau trebuie sa inceteze executarea masurii:

- in vehicul este vizibila prezenta unor persoane,
- vehiculul apartine institutiilor enumerate de lege, avand in vedere regimul prioritar de circulatie conferit de deplasarea -in actiuni de interventie sau in misiuni care au caracter de urgent

d. se instituie blocarea vehiculului, atunci cand masura anterioara nu este posibila.

Reglementarea se refera la vehiculele a caror masa maxima autorizata depaseste 3,5 tone.

Masura este supusa, de asemenea, unor conditii, una dintre acestea face referire la situatia in care stationarea vehiculului, in locul in care ar fi blocat, ar constitui un pericol imediat pentru siguranta sau fluenta circulatiei pe drumul public.

Blocarea vehiculului va consta in aplicarea unor dispozitive speciale pe roata din fata a vehiculului, pe partea pe care acesta are amplasate comenzile de conducere, respectiv a unui avertisment scris, pe geamul lateral, corespondent comenzilor de conducere, cu privire la amplasarea dispozitivului si modalitatea de contactare a celui care a dispus masura.

e. dispozitia de ridicare/ blocare a vehiculului va avea natura unui act administrativ, putand fi contestat potrivit Legii contenciosului administrativ, nr.554/2004, cu parcurgerea obligatorie a procedurii prealabile

Informatiile care trebuie redate in cuprinsul dispozitiei se refera la: prezenta vehiculului in locul din care a fost ridicat (si, implicit, faptul ca ocupa abuziv o anumita portiune de carosabil); necesitatea aplicarii masurii tehnico-administrative (scopul fiind de a reda carosabilul celorlalti participanti la trafic, aflati in miscare); starea vehiculului inainte de ridicarea acestuia (in acest sens, inregistrarea foto sau video devine o masura necesara si utila).

f. sunt stabilite conditii clare de executare a operatiunilor care privesc cele doua masuri tehnico-administrative, si este exprimata clar ideea ca acestea reprezinta un serviciu public.

Administratorul drumului public poate autoriza un operator economic specializat sa execute, in numele sau, operatiunile pentru ridicarea vehiculelor sau blocarea vehiculelor.

Totodata, administratorului ii vor reveni o serie de obligatii clare: amenajarea si cresterea progresiva a numarului spatiilor special destinate stationarii sau parcarii vehiculelor; informarea conducatorilor de autovehicule, cu privire la aceste spatii si la spatiile destinate depozitarii vehiculelor ridicate; organizarea si mentinerea unui standard ridicat al activitatilor desfasurate pentru executarea celor doua masuri tehnico-administrative, respectiv de a tine evidenta vehiculelor ridicate sau blocate; asigurarea unui serviciu continuu, pe durata a 24 de ore/zi, 7 zile pe saptamana, care sa permita oricand recuperarea vehiculului.

g. se prevad o serie de reguli privind transportul si depozitarea vehiculelor ridicate, precum si responsabilitatile administratorului drumului public pe perioada cat vehiculul e in custodia sa.

h. se prevede clar care sunt cheltuielile ce vor fi suportate de detinatorul vehiculului, in functie de operatiunile executate, si modul de stabilire a tarifelor, astfel incat acestea sa fie transparente, adecvate si sa nu lase loc abuzurilor, se mai scrie in expunerea de motive, scrie hotnews.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.22
YesMy