Mașini second-hand Germania. La ce trebuie să fii atent

Diana Popescu / 13 iun 2017 / 15:21 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Inginerul român Paul Danci a dezvăluit câteva ponturi pentru ziarul Adevărul, utile pentru fiecare persoană care dorește să își cumpere o mașină second-hand din Germania.

Paul Danci arată că urmele accidentelor se pot ascunde, în multe cazuri, foarte uşor, dar există uneori anumite semne care indică faptul că maşina respectivă a fost implicată într-un accident grav sau foarte grav.

Aceste semne pot fi:    

- Urme vizibile la punctele de imbinare ale componentelor caroseriei sau diferenţe de culoare sau nuanţe între componentele caroseriei

- Coduri de eroare care nu pot fi şterse când se încearcă ştergerea lor.    

-Erori în bord sau coduri de eroare legate de senzorii de impact    

-Lipsa airbag-urilor sau erori în instrumentul de bord care semnalizează probleme la airbag-uri    

-Modificări aduse ECU-urile care controlează airbag-urile sau a celor care controlează scaunele sau instrumentul de bord    

-Schimbarea volanului    

-Geometria roţilor nu este corectă („unghiul de fugă”), poate fi verificată foarte uşor înainte de a cumpăra maşina.  

Inginerul român arată că modificarea kilometrajului nu este foarte dificilă în cazul multor modele de maşini. „Faptul că maşina este localizată fizic în Germania nu mai conferă un înalt grad de siguranţă legat de modificarea odometrului. Ca o noutate, multe dintre modelele de maşini lansate după 2015 au protecţii speciale ale odometrului”, a explicat inginerul.

Potrivit acestuia, în multe cazuri maşini cu kilometrajul dat sunt prezentate care maşini care au kilometri puţini pentru că maşina „aparţine sau aparţinea unui medic sau unei persoane în vârstă şi nu o folosea”.

Un alt mit „vândut” clienţilor de maşini second-hand este acela că „placheta verde lipită pe parbriz conferă siguranţa că este o maşină bună, întreţinută bine”. „Placheta verde sau «Umweltplakette – Insigna de mediu» este, de fapt, o insignă care se foloseşte pentru a specifica nivelul de poluare al maşinii.

Un alt pont al inginerului român: verifică uzura componentelor maşinii.

Câteva dintre componentele care ar trebui să aibă gradul de uzură corespunzător cu vârsta sau numărul de kilometri sunt:    

- Scaunele, în special scaunul şoferului    

- Volanul    

- Pedalele    

-Butoanele de pe panoul central şi cele de pe uşi (dacă maşina are oglinzi, geamuri sau scaune electrice)

-Maneta schimbătorului de viteze.

[citeste si]


Te-ar putea interesa






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.27