CNA: PRO TV amendat pentru că nu a difuzat un drept la replică al lui Sevil Shhaideh

Bogdan Bolojan / 24 apr 2018 / 20:44 Salveaza PDF Comentarii

Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) a anunţat într-un comunicat că a decis, în şedinţa de marţi, amendarea Pro TV cu 10.000 de lei, iar în raportul de monitorizare al forului audiovizual se arată că postul nu a difuzat un drept la replică al fostului vicepremier Sevil Shhaideh. 

"În urma monitorizării postului de televiziune Pro TV, în perioada 29.03.2018 - 15.04.2018, intervalele orare 19,00 - 20,00/20,30 şi 23,30 - 00,00/00,15, s-a constatat că nu a fost difuzat dreptul la replică al doamnei Sevil Shhaideh", se arată în raportul de monitorizare. 

Potrivit comunicatului CNA, sancţiunea a fost dată pentru nerespectarea de dispoziţii din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual potrivit cărora "în cazul în care Consiliul dă câştig de cauză solicitantului, radiodifuzorul va duce la îndeplinire decizia Consiliului în termen de cel mult 3 zile de la data comunicării ei". 

Anterior, pe 27 martie, Pro TV a primit o somaţie. "Întrunit în şedinţă publică în ziua de 27 martie 2018, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat sesizările formulate de d-na Shhaideh Sevil şi de SC Pro TV SRL cu privire la îndeplinirea Deciziei nr. 173/06.03.2018 de acordare a dreptului la replică, precum şi rapoartele de monitorizare cu privire la emisiunile 'Ştirile Pro TV', difuzate în perioadele 07-13.03.2018 şi 20 - 25.03.2018, de postul Pro TV", se arată în decizia CNA de somare a postului. 

Constatarea CNA 

Conform acesteia, membrii Consiliului au constatat că Pro TV a încălcat prevederi potrivit cărora, în cazul în care Consiliul dă câştig de cauză solicitantului, radiodifuzorul va duce la îndeplinire decizia Consiliului în termen de cel mult 3 zile de la data comunicării ei. 

În decizia de somare a postului se mai menţionează că în şedinţa din 6 martie CNA a analizat raportul de monitorizare, precum şi sesizările formulate de Sevil Shhaideh, prin care aceasta reclama conţinutul ştirii "Experţi: Afacerea Belina, ilegală", difuzată de postul Pro TV pe 18 ianuarie, în cadrul ediţiei informative "Ştirile Pro TV", considerând că a fost de natură să o prejudicieze. 

Somație pe data de 6 martie 

CNA a decis pe 6 martie să emită o decizie privind obligarea postului de a acorda un drept la replică fostului vicepremier Sevil Shhaideh. 

"Ulterior, atât d-na Shhaideh Sevil, cât şi radiodifuzorul au formulat sesizări prin care aduceau la cunoştinţă Consiliului că nu a fost acordat dreptul la replică, fiecare parte invocând propriile argumente în susţinere. Astfel, SC Pro TV SRL susţine că, cităm: 'textul replicii propus de doamna Sevil Shhaideh nu se referă numai la faptele neadevărate contestate', iar 'lungimea textului replicii propus de doamna Sevil Shhaideh depăşeşte cu mult necesarul său', sens în care prezintă o serie de argumente în susţinere", relevă sursa citată. 

În replică, Shhaideh a afirmat: "SC Pro TV a efectuat modificări textului transmis de subsemnata şi, totodată, a refuzat publicarea acestuia", arătând că "i-a fost impus un text cenzurat în temeiul dispoziţiilor art. 57 alin. (3) din Decizia nr. 220/2011, dispoziţii care fără putinţă de tăgadă nu se aplică în situaţia prezentă, ci în situaţia anterioară emiterii unei decizii CNA", relatează Agerpres.

[citeste si]

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26