Calvar în Buzău. Directorul de la Compania de Apă rupe tăcerea-exclusiv

În urmă cu câteva zile, DC News publica un articol în care spunea că buzoienii sunt umiliți pe bani grei în propriile case.

De ce? Pentru că deși buzoienii plătesc cea mai scumpă apă potabilă din România, de la robinete - unii dintre ei - primesc o mare țeapă. Mai precis, în acest oraș, apa murdară este la fel de frecventă precum cutremurele și nu de ieri de azi, ci de ani buni. Mulți buzoienii se plâng frecvent de situația umilitoare în care trăiesc, dar își spun păsul fie pe Facebook, fie prin presă, fără să depună sesizări referitoare la calitatea apei. Cel puțin așa susține Timotei Oprea, purtătorul de cuvânt al Companiei de Apă Buzău.

DC News, solicitare către Compania de Apă Buzău

Directorul general al Companiei de Apă, Ionel Tescaru, câștigă nu mai puțin de 209.763 lei pe an, adică 17.480 lei pe lună. Pentru cei care se pierd în aceste cifre, precizăm că Ionel Tescaru încasează peste 2 miliarde lei vechi anual, adică aproape 175 milioane lei pe lună. Declarația de avere o găsiți aici. În acest context, DC News a trimis o solicitare pentru a întreba ce face directorul companiei pentru salariul primit. Răspunsul a fost următorul: "În ceea ce-l priveşte pe directorul Companiei de Apă Buzău, domnul Ionel Tescaru, veţi afla toate detaliile consultând fişa postului domniei sale, disponibilă pe website-ul Companiei, la linkul http://www.cabuzau.ro/!res/fls/rof-01.01.2016.pdf".

În rândurile de mai jos vă prezentăm și răspunsurile referitoare la calitatea apei potabile, dar și la prețul acesteia:

DC News: Ca urmare a nemulțumirilor buzoienilor care se plâng de apa de la robinete (în mai multe cartiere printre care Micro 3), vă întreb care este cauza pentru care oamenii primesc apă de calitate proastă la robinete? Sunt nenumărate exemple în acest sens.

Răspunsul din partea reprezentanților Companiei de Apă Buzău: În perioada 24.12.2015 – 08.01.2016, la Dispeceratul Companiei de Apă Buzău nu a fost înregistrată nicio sesizare referitoare la calitatea apei potabile furnizate consumatorilor din Micro 3. Trebuie să ştiţi că metoda de a sesiza Dispeceratul în cazul în care se constată o scădere a calităţii produsului furnizat este cea în măsură să certifice existenţa problemelor de calitate a apei, alături de situaţiile în care personalul de specialitate al Companiei face propriile verificări de calitate. În principiu, turbiditatea apei furnizate în sistemul public de alimentare apare mai ales în cazul operatorilor care folosesc surse subterane, iar Buzăul face parte din această categorie, de unde şi problemele pe care le-am avut anii trecuţi în acest sens.

(w670)

(Sursa foto: Campus TV: 'ALTARUL APEI MURDARE' la Buzău)

DC News: De ce de atâția ani, de când situația se repetă, nu s-a putut face nimic?

Răspunsul din partea reprezentanților Companiei de Apă Buzău: Vă informăm că, în a două jumătate a anului 2015, Compania de Apă a implementat o investiţie semnificativă în retehnologizarea punctelor termice din municipiu, care a constat în montarea unor staţii de deferizare şi demanganizare, fapt ce a generat o scădere drastică a situaţiilor în care supraconsumul de apă aferent sărbătorilor a condus la tulburarea apei furnizate.

În Micro 3, PT 16 a fost dotat cu un asemenea filtru complex, urmând ca şi la PT 17 să fie instalată o staţie similară. Nu exludem posibilitatea ca, punctual, în unele locuinţe din condominiile aferente cartierului Micro 3, apa să fi prezentat suspensii feruginoase în perioada sărbătorilor de iarnă, dar trebuie să ştiţi că acest gen de situaţii pot apărea şi din cauza instalaţiei interioare a blocului, la care Compania de Apă nu este autorizată să intervină.

[citeste si]

DC News: De ce apa potabilă din Buzău este cea mai scumpă din România atâta timp cât oamenii plătesc o apă cu noroi?

Răspunsul din partea reprezentanților Companiei de Apă Buzău: Referitor la preţul apei furnizate la Buzău, va furnizăm următoarele informaţii: politica tarifară a Companiei de Apă pentru perioada 2009-2014 a fost aprobată în anul 2009, odată cu semnarea contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare. Mecanismul de tarifare se aplică în toate companiile de apă din ţară cu acţionari din cadrul administraţiei publice locale. Aplicarea politicii tarifare este obligatorie având în vedere contractele şi angajamentele asumate prin Hotărârile precedente ale autorităţilor teritoriale, premergătoare accesării de Fonduri Europene nerambursabile pentru infrastructură de apă şi epurare. Operatorii care implementează asemenea proiecte nu se află în acelaşi stadiu de implementare, de aici decurgând şi diferenţele de preţ. Spre exemplu, Buzăul a finalizat investiţiile pentru perioada 2009 – 2014 şi se află la nivelul tarifar pe care îl ştiţi, în vreme ce alţi operatori nu au ajuns încă să finalizeze investiţia. Cu titlu de noutate, vă aducem la cunoştinţă că buzoienii vor plăti mai puţin pentru serviciile prestate de Compania de Apă, în urmă noilor reglementări fiscale privind cota TVA. Preţul apei potabile a scăzut de la 5, 75 la 5,06 lei/mc, ca urmare a reducerii cotei TVA de la 24% la 9% pentru apa potabilă, iar preţul canalizării şi epurării a scăzut de la 3,22 la 3,12 lei/mc, în urma aplicării noii cote standard TVA, de 20%.

Consilierii locali ne învață de bine

În altă ordine de idei, consilierii locali ne învață ce să facem în caz că ne trezim cu hainele deteriorate din cauza apei murdare.

"Consiliul local Buzău este conștient că în anumite zone din Municipiul Buzău apa nu a corespuns calitativ și tocmai de aceea, a fost aprobată o hotărâre prin care buzoienii nemulțumiți primesc o reducere la factură. De asemenea, dacă apa produce pagube hainelor în timpul spălării, există posibilitatea ca aceștia să depună o plângere la Compania de Apă Buzău și vor fi cu siguranță despăgubiți", a spus un consilier local. Ulterior, același consilier ne-a trimis un mesaj prin care ne-a atenționat că exagerăm și că am transformat subiectul într-o tragedie. Rămâne de văzut dacă și buzoienii care trebuie să suporte umilința de la robinet consideră la fel. Precizăm că nu dăm numele consilierului local pentru că atenționarea a fost făcută prin mesaje private.

Așadar, dacă v-ați confruntat cu astfel de situații - în care ați fost umiliți în propriile case pe banii dumneavoastră - vă invităm să ne scrieți în comentarii sau pe adresele de mail: [email protected] sau [email protected].

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel