Aşii aerului. Boagiu şi Boc vor să pompeze 100 milioane de euro în clientela Tarom

Tarom
Tarom
Români legaţi-vă centurile. De gât! Statul se pregăteşte să vă ia mai mulţi bani pe care să-i pompeze clientelei portocalii de la Tarom. Specialiştii în transporturi ai PSD au trimis premierului Emil Boc şi noului ministru, Anca Boagiu, un raport asupra situaţiei dezastruoase în care se află, în prezent, compania. Conform bilanţului pentru anul 2009, depus la Registrul Comerţului, compania a înregistrat o pierdere din operaţiuni de zbor de 77 milioane dolari. Aceasta a fost corectată cu venituri financiare, până la 56 milioane dolari pierdere. Conducerea companiei, însă, vrea să crească şi în acest an numărul de pasageri, indiferent de costurile acestei operaţiuni, ceea ce va creşte nivelul preconizat al pierderilor. Astfel, în timp ce unele cheltuieli sociale esenţiale le sunt refuzate românilor, statul se pregăteşte să pompeze 100 milioane de euro într-o companie pe care o gestionează (prost, după cum se vede). De ce trebuie ajutate companiile clientelei de partid şi de stat în vreme ce românilor li se cere să se descurce singuri? Motivul pentru care se susţine această creştere nejustificată o reprezintă prevederile contractului de management care menţionează drept criteriu de performanţă al conducerii, numărul de pasageri. Oriunde în lume, o companie care nu înregistrează niciun indicator economic pozitiv, este o companie falimentară. Situaţia financiară a anului 2009 nu este singulară, conducerea companiei TAROM, reprezentată de directorul Ruxandra Brutaru şi de membrii Adunării Generale a Acţionarilor, se pot “mândri” cu astfel de rezultate şi la nivelul anului 2008, când s-a înregistrat o pierdere operaţională de 71 milioane dolari, corectată cu venituri financiare până la 33 milioade dolari pierdere, susţin experţii citaţi. Cu toate acestea, în condiţiile financiare precare existente la companie, administraţia TAROM a dispus noi achiziţii de avioane. Deşi, la nivelul anului 2008, gradul de ocupare a locurilor din avioanele companiei era de 61%, iar în 2009 de doar 55%, s-a dispus achiziţia a 5 aparate de zbor, din care 2 ATR-72, din surse proprii, cu valoarea de 38,5 milioane dolari şi 3 BOEING 737 – seria 800, prin contracte de leasing financiar, fără clauză de reziliere, în valoare de 67,2 milioane dolari. La cele de mai sus se adaugă angajări frecvente de personal, sponsorizări nejustificate, nenumărate deplasări ale conducerii şi contracte discutabile din punct de vedere al oportunităţii şi necesităţii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel