5 alimente care provoacă tulburările de somn

[] []

02 dec 2019 / 14:11
Salveaza PDF Comentarii

Există câteva alimente pe care dacă le consumăm ne influențează negativ somnul.

Alimentele pe care le consumăm au efecte evidente asupra organismului nostru. Cu siguranță te-ai întrebat măcar odată care este cauza insomniilor tale sau de ce în unele nopți nu te odihnești aproape deloc și te trezești mult mai obosit. Răspunsul este alimentele pe care le consumăm pe timpul zilei.

Specialiștii ne sfătuiesc să ne gândim bine înainte să ne dăm frâu liber poftelor. Acestea sunt alimentele care ne afectează considerabil calitatea somnului:

1. Ciocolata neagră

 

Deja știm ce efecte poate avea cafeaua sau un espresso dacă le consumi înainte de culcare, dar ce efect poate avea ciocolata neagră? Deși conține o mulțime de antioxidanți, ciocolata neagră are o doză considerabilă de cafeină. Cu cât procentul de cacao din compoziție este mai mare, cu atât crește și nivelul de cafeină. Asigură-te că o consumi cu cel puțin patru ore înainte de culcare.

2. Alimentele procesate

 

Deshidratarea îți poate usca gura și fosele nazale, cauzând sforăitul în timpul somnului, de aceea, este important să te menții hidratată nu doar prin consumul de apă, ci și al alimentelor sănătoase. Limitează consumul de sos de soia, mâncare congelată și orice alimente procesate precum supa la conservă, chips-uri și alte asemenea gustări. Încearcă să mănânci mai multe fructe și legume care te vor menține hidratarea optimă a organismului tău.

3. Sosul de roșii

 

Pizza Margherita sau pastele care conțin sos de roșii cauzează arsuri gastrice. Sosul pe bază de roșii sau fructe citrice conțin acizi, așa că, păstrează felurile de mâncare preparate cu astfel de sosuri pentru prânz.

4. Alcoolul

 

Deși mulți sunt de părere că un pahar de alcool înainte de culcare ți-ar aduce somnul mult visat, specialiștii susțin că acesta este doar un mit și că provoacă probleme de odihnă. Te poți trezi mult mai des în timpul nopții din cauza lui. Dacă vrei totuși să bei un pahar cu vin, ar trebui să o faci cu cel puțin trei ore înainte de culcare, pentru un somn liniștit.

5. Alimentele picante

 

Alimentele picante duc la reflux gastroesofagian, care se poate înrăutăți dacă te pui în pat după ce ai mâncat. Așa că, păstrează alimentele picante pentru prânz.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.27