În 24 mai 2004, într-o dimineaţă ploioasă, o explozie s-a produs la încărcătura unui tir care transporta în condiţii nesigure 20 de tone de azotat de amoniu.
Autotrenul a luat foc la Mihăileşti (Buzău), iar deflagraţia a fost nimicitoare, la locul accidentului formându-se un crater cu o adâncime de aproape şapte metri şi cu un diametru de aproximativ 20 de metri.
Zn jurul orei 6.00, la faţa locului apar echipaje ale poliţiei buzoiene, urmate de specialişti de la Protecţia Civilă. Reprezentanţi ai Parchetului Buzău împrejmuiesc zona pe un diametru de 500 de metri.
În jurul orei 9.30 soseşte un pluton de jandarmi pentru a strânge rămăşiţele rezultate în urma exploziei. La doar cinci ore de la producerea exploziei, ancheta de la faţa locului se închide iar buldozerele şi excavatoarele încep astuparea craterului şi repararea şoselei. Miron Mitrea, ministrul Transporturilor, apare în jurul orei 9.30 la locul accidentului.
Face primele declaraţii, la orele prânzului: "A început evacuarea maşinilor care au fost distruse în deflagraţie, se caută în continuare cadavre. Între timp am trimis indicaţii speciale să se lucreze chiar şi noaptea la refacerea drumului".
La Mihăileşti au murit atunci şapte pompieri de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Buzău, doi jurnalişti, localnici şi persoane care s-au aflat la momentul deflagraţiei în zonă - în total 18 oameni. Alte 13 persoane, între care cinci pompieri, au fost rănite.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News