Imunitate. Alimentele care ne ajută la o bună funcţionare a sistemului imunitar

Ema Apostu / 27 feb 2018 / 21:33 Salveaza PDF Comentarii
Alimentele care ajută la arderea grăsimilor
Descriere foto: Alimentele care ajută la arderea grăsimilor

Organismul nostru duce zilnic o luptă cu diferiţi agenţi patogeni, bacterieni, virali, parazitari, dar cel mai aprig adversar, care suprasolicită sistemul imunitar, pare să fie stresul. O alimentaţie echilibrată poate ajuta acest sistem să funcţioneze optim. 

Mai multe alimentele contribuie la o bună funcţionare a sistemului imunitar:

Iaurtul şi lactatele fermentate cresc intensitatea răspunsului imun la o serie de bacterii şi viruşi. Pot fi consumate la micul dejun, gustări sau chiar în locul unei mese principale atunci când situaţia nu permite altceva.

Kiwi şi afinele sunt fructe bogate în vitamina C, cresc rezistenţa la boli şi au efect antioxidant.

Oul este o sursă de proteină de cea mai înaltă calitate şi conţinte toţi cei opt aminoacizi esenţiali, pe care organsimul nu îi poate sintetiza. Totodată, sunt o importantă sursa de vitamine antioxidante (A şi D) şi minerale (fier, seleniu, zinc).

Carnea roşie este o sursă bogată de proteine şi minerale (fier, zinc, crom, seleniu) de care sistemul imunitar are nevoie pentru a funcţiona efficient. În perioada de convalescenţă ajută la refacerea organismului.

Ardeiul gras, indiferent de culoare, şi morcovii conţin cantităţi mari de betacaroten, fitonutrient cu proprietăţi antioxidante, care protejează celulele împotriva radicalilor liberi. Provitamina A stimulează producţia de anticorpi şi menţine integritatea pielii şi mucoaselor.

Peştele gras (somon, ton, sardine) este bogat în acizi graşi esenţiali omega-3, cu rol antiinflamator.

Scorţişoara conţine din plin antioxidanţi, ajută la stabilizarea zahărului în sânge şi luptă împotriva colesterolului rău.

Usturoiul. Aromatul condiment este unul dintre cele mai bune antibiotice naturale şi poate fi folosit în multe feluri de mâncare. Acesta previne răcelile comune, precum şi bolile gastrointestinale.

Ghimbirul este excelent în lupta împotriva răcelii şi gripei, dar ajută şi în cazul altor boli.

Lămâia, bogată în vitamina C şi antoxidanţi, poate îmbunătăţi sistemul imunitar. Un pahar de apă cu lămâie, dimineaţa pe stomacul gol, este modul cel mai sănătos de a ne începe ziua, potrivit csid.ro.

[citeste si]



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25