Comisarii Comandamentului Litoral al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au desfășurat, în perioada 21-25 iulie, o amplă acțiune de control la malul mării, verificând 173 de operatori...
Potrivit autorităților, nu mai puțin de 146 de agenți economici au fost sancționați contravențional, valoarea totală a amenzilor ridicându-se la 732.000 de lei. În plus, pentru zece dintre aceștia s-a dispus măsura drastică a opririi temporare a activității, din cauza deficiențelor care puneau în pericol siguranța și sănătatea consumatorilor.
Printre cele mai frecvente abateri descoperite se numără:
-prestarea serviciilor în spații care nu dețin autorizațiile necesare;
-comercializarea produselor alimentare expirate;
-condiții improprii de depozitare și păstrare a alimentelor;
-folosirea unor ustensile și echipamente vizibil uzate și deteriorate;
-produse cu starea termică modificată, semn că lanțul frigorific nu era respectat;
-lipsa informării corecte și complete a clienților în ceea ce privește meniurile și tarifele.
Inspectorii au descoperit și probleme care țin de siguranța turiștilor cazați la unități de pe litoral: saltele, lenjerii și prosoape degradate, mobilier învechit, aparate de aer condiționat neigienizate și grupuri sanitare insalubre. Totodată, lipsa elementelor de identificare și caracterizare a produselor vândute și neefectuarea verificării metrologice a aparatelor de măsurare au fost alte nereguli constatate.
Pe lângă amenzile aplicate, ANPC a dispus oprirea temporară de la comercializare a unor produse în valoare de 2.024 lei și oprirea definitivă de la vânzare a altor produse neconforme în valoare de 33.908 lei.
Sebastian Hotca, președintele interimar al ANPC, a explicat într-o declarație oficială că aceste acțiuni de control reflectă necesitatea unei monitorizări permanente a modului în care operatorii economici respectă legea în domeniul protecției consumatorului:
„Rezultatele acţiunilor de control desfăşurate de Comandamentul Litoral ANPC reflectă necesitatea unei monitorizări continue şi riguroase a modului în care operatorii economici respectă prevederile legale privind protecţia consumatorilor. Măsurile dispuse – de la sancţiuni contravenţionale până la oprirea temporară a prestării serviciilor – sunt instrumente esenţiale pentru prevenirea şi corectarea practicilor care pot afecta sănătatea, siguranţa sau interesele economice ale consumatorilor. În acest context, reafirmăm angajamentul instituţiei noastre pentru aplicarea fermă şi consecventă a cadrului legislativ în vigoare.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News