A fost nevoie de aproape 300 de milioane de euro și 7 ani de blocaje în trafic pentru a finaliza Pasajul Basarab. Românii nu au putut realiza acest măreț obiectiv, așa că o mare parte din bani s-au dus către o firmă italiană, Astaldi. Obișnuită a afacerilor cu statul român, compania a adoptat metode dâmbovițene și în construcții.
Noroiul împrăștiat în jurul șantierelor de către constructorii români este semn sigur de șantier, spre deosebire de lucrările realizate în străinătate, unde astfel de practici sunt aspru sancționate. Culmea, Astaldi murărește capitala și după ce a finalizat în proporție de 99 la sută pasajul Basarab. Mecanismul? Burlanele prin care se scurge apa pluvială se termină în gol, nu în canalizarea orașului. Șuvoiul astfel rezultat e proiectat pe o suprafață de pământ unde, cândva vor fi plantate rulouri de iarbă și flori. Noroiul rezultat se scurge pe șosea, ca de pe un drum de țară, fiind împrăștiat de mașinile din trafic pe o distanță mult mai mare decât cea acoperită de fostul șantier. Dar asta nu poate fi rău: alte mașini ale primăriei au ocazia să spele mâlul depus pe șosele, cu costuri suplimentare. Iar pietricelele antrenate de șuvoaie avariază carosabilul, ceea ce deschide noi fronturi de lucru pentru constructori gen Astaldi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu