PSD: Managementul companiei Tarom rentabilizează activitatea Blue Air

tarom
tarom

Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură al PSD susţine că actualul director al Tarom, Ruxandra Brutaru, a reuşit performanţa de a salva o companie aeriană concurentă, evident în dauna instituţiei pe care o conduce.

Astfel, compania Blue Air a fost scoasă marţi, 22 februarie 2011, din insolvenţă, de către Tribunalul Bucureşti. Compania aeriană românească Blue Air a intrat în insolvenţă după ce Tribunalul Bucureşti a respins contestaţia depusă de companie împotriva cererii de insolvenţă a patru creditori.

Potrivit lui Dragoş Titea, secretar al Departamentului Transporturi şi Infrastructură (DTI) PSD, această situaţie poate fi explicată prin prisma relaţiilor de rudenie dintre directoarea Tarom şi fostul director general Blue Air. „Gheorghe Răcaru, naşul Ruxandrei Brutaru, a fost, până de curând, director general Blue Air, ceea ce poate explica de ce compania Tarom nu a participat la licitaţia pentru Poşta Română, contractul fiind cedat şi câştigat, culmea, tocmai de compania Blue Air, care nu dispunea de aeronava necesară transportului poştal, fiind nevoită să o închirieze. Trebuie precizat faptul că Tarom, timp de aproape 45 de ani, neîncetat, a derulat acţiuni cu poşta Română, având infrastructura deja formată“, dezvăluie Dragoş Titea.

Potrivit secretarului DTI al PSD, o altă favoare făcută de managerul companiei Tarom, Ruxandra Brutaru, către compania Blue Air, unul dintre concurenţii direcţi ai Tarom, pe piaţa transportului aerian din România, o reprezintă sprijinirea companiei în creşterea numărului de pasageri. Astfel, în numai 5 ani de activitate, compania aeriană privată a ajuns să egaleze ca număr de pasageri transportaţi, compania Tarom. Această performanţă a fost atinsă de Blue Air în mandatul de director Tarom al Ruxandrei Brutaru, în anul 2009, când operatorul low-cost a transportat 1,71 milioane de pasageri, nivel aproape similar cu cel inregistrat de Tarom.

Mai mult, în acelaşi an 2009, compania Blue Air, conform declaraţiilor conducerii de la acea vreme, a înregistrat profit, în timp ce Tarom intrase pe panta declinului, înregistrând o pierdere de peste 60 milioane dolari.

„Tot managementul performant al Ruxandrei Brutaru, aflată în fruntea companiei Tarom din ianuarie 2009, după ce, în prealabil, fusese director adjunct al companiei, este cel care a dus la scăderea cotei de piaţă a companiei, în anul 2009, aproape la jumătate, compania mai deţinând din 33%, cât avea în 2005, după guvernarea PSD, doar 19%, în guvernarea PDL. Aceleaşi cote de piaţă le deţineau, în anul 2009, şi două companii private, Blue Air şi Wizz Air, cu 19% şi, respectiv, 18,9%“, spune Dragoş Titea

Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură al PSD atrage din nou atenţia conducerii Ministerului Transporturilor asupra lipsei de performanţă a managementului Tarom şi asupra faptului că toate acţiunile Ruxandrei Brutaru, ca manager al Tarom, produc pierderi incomensurabile companiei de stat, dar favorizează companiile private.

Citeşte şi:

Beneficiile clientelei portocalii: cum a salvat compania de stat Tarom firma privată Blue Air de la insolvenţă

Tarom umflă buzunarele clientelei portocalii: contractul cu Poşta, cedat Blue Air

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel