Primele nave străine care vor transporta cerealele au ajuns deja în Ucraina. Acestea vor naviga pe Canalul Bâstroe, iar aglomerația se va reduce pe Sulina

Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels

Primele nave străine care vor transporta produse agricole peste Dunăre au ajuns deja în Ucraina. Canalul Sulina nu va fi atât de aglomerat.
 

La solicitarea Ministerului Infrastructurii al Ucrainei, Forțele Navale ale Forțelor Armate ale Ucrainei s-au alăturat organizației de asigurare a transportului produselor agricole de către nave civile prin canalul Bâstroe. Primele opt nave străine au sosit deja în porturile Ucrainei.

Armata a remarcat că utilizarea acestui canal a devenit posibilă datorită eliberării insulei Șerpilor de ocupanții ruși.

„Insula are o importanță strategică, deoarece vă permite controlul  situației  în apele teritoriale  și parțial celei aeriene din sudul Ucrainei, care a fost folosită de ocupant, blocând circulația navelor civile în partea de sud a țării noastre”, potrivit unui comunicat al Forțelor Navale ale Ucrianei.

Acest pas permite și descărcarea canalului Sulina din România.

„Anterior, din cauza blocajului transportului maritim civil, companiile maritime globale au fost nevoite să folosească Canalul Sulina, ceea ce a dus la acumularea unui număr mare de nave și la aglomerarea semnificativă a canalului”, au  explicat la Forțele Navale.

Ucraina a pierdut 25% din suprafețele cultivate

Ucraina, care înainte de război a furnizat 10% din exporturile mondiale de grâu pentru alimentarea a 400 de milioane de oameni din lume, a limitat exportul produselor sale în străinătate.

Acest lucru este cauzat de pierderea a 25% din suprafețele cultivate, precum și blocării de către Rusia a porturilor ucrainene. Prin urmare, aproximativ 23 de milioane de tone au rămas în surplus. UE a numit deja astfel de acțiuni ale Rusiei o crimă de război.

Totodată, autoritățile Federației Ruse susțin că Rusia nu blochează porturile, dar „ridicarea sancțiunilor poate ajuta la rezolvarea problemelor alimentare”. Această propunere a Rusiei a fost respinsă de SUA și Marea Britanie.

În ciuda faptului că Ucraina dezvoltă rute de export pe uscat, în special prin Polonia și România, eficiența acestora nu este la fel de mare ca transportul maritim. Prin urmare, Turcia a început să discute cu Ucraina și Federația Rusă despre crearea unui „culoar de cereale” în Marea Neagră.

Totodată, Ministerul de Externe ucrainean subliniază că trebuie să existe „garanții efective de securitate” pentru operarea rutei maritime, întrucât nu exclud posibilitatea ca Federația Rusă să folosească „coridorul” pentru a ataca Odesa. Președintele Volodimir Zelenskyi a mai declarat că doar sfârșitul războiului va garanta fiabilitatea aprovizionării cu alimente pe mare, conform Bucpress.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel