Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Nutriționist, despre ”substanțe benefice și miraculoase”, cu nume complicate. Ce trebuie neapărat să știi

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a oferit informații importante despre conținutul de micronutrienți/fitonutrienți.

„Betacarotenul și licopenul sunt nutrienți dependenți de grăsime. Cu toții știm că legumele sunt sănătoase. Dar nu macronutrienții, adică conținutul de proteine, glucide și grăsimi le fac atât de valoroase, ci conținutul de micronutrienți sau mai degrabă de fitonutrienți - acele substanțe benefice și miraculoase, cu nume complicate, care există doar în plante.

Legumele conțin peste 85% apă, urme de proteine și grăsimi, un strop de glucide și multe fibre. Deci la capitolul calorii nicio grijă, nu există limită de cantitate, puteți abuza. Cu cât mai multe legume, cu atât mai bine - ideal cât mai intens și mai diferit colorate.

Pigmenții vegetali care dau culoare legumelor sunt substanțele responsabile de efectele benefice asupra sănătății. Printre ele beta-carotenul, un precursor de vitamina A care se găsește în toate legumele de culoare verde închis, roșu sau portocaliu. Apoi este licopenul, pigmentul din roșii, care are un efect de protecție al pielii împotriva acțiunii nocive a razelor ultraviolet.

Ce trebuie știut despre acești fitonutrienți?

 

Că sunt liposolubili, adică nu pot fi absorbiți și folosiți în organism decât în prezența grăsimii. Așa că la orice salată de roșii este nevoie de un strop de ulei sau un pic de brânză. La orice tocăniță, zacuscă sau ghiveci de legume este nevoie fie de ulei, fie de o bucățică de carne sau pește care au grăsime. Chiar și legumele proaspete, bastonașe sau salată, nu se mănâncă goale, ci cu un pic de dressing/sos sau câteva felii de mezeluri, brânzeturi, măsline, semințe etc. Natura ne-a făcut omnivori tocmai pentru că trebuie să mâncăm puțin din toate și să le combinăm pe toate. Iar pigmenții vegetali sunt cea mai bună dovadă că legumele se asociază de minune și cu produsele vegetale și cu produsele animale. Iar un strop de grăsime ne "unge" pe suflet, la propriu și la figurat", a scris medicul nutriționist Mihaela Bilic pe Instagram.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.25