Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

NEBUNIE cu STAREA DE ALERTĂ! Avocatul Winzer: Dacă se întâmplă așa ceva... este PRĂPĂD!

Avocatul Cristian Winzer atrage atenția asupra unui element bombă legat de starea de alertă.

”Dacă starea de alertă se prelungește pe întreg teritoriul țării, DOAR Parlamentul poate încuviința măsura astfel adoptată de Guvern! Dacă Guvernul înțelege să NU supună hotărârea încuviințării Parlamentului, aceasta este PROFUND NELEGALĂ!

Este adevărat că Legea nr. 55/2020 prevede și instituie expressis verbis această obligație corelativă instituțională (a Guvernului de a supune Parlamentului măsura, iar a Parlamentului de a se pronunța, în ședință comună, asupra cererii în cauză) doar în raport de INSTITUIREA stării de alertă, iar nu și în raport de prelungirea acesteia, dar există suficiente elemente/argumente de fapt și de drept apte să confirme OBLIGAȚIA legală evidentă a executivului de a supune legislativului încuviințarea măsurii în discuție (și deopotrivă a măsurilor cuprinse în textul hotărării de guvern):

 

1. Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării (art. 61 alin. (1) din Constituție).


2. Orice posibilă interpretare a unei dispoziții legale care poate fi de natură să nesocotească această prevedere (în cazul de față a art. 4 din Legea nr. 55/2020) ar trebui/putea să genereze intervenția instanței constituționale (în sensul constatării caracterului neconstituțional al textului de lege în cauză), tocmai pentru a reconfirma principiul supremației legii fundamentale.


3. Controlul parlamentar efectuat asupra hotărârii executivului este expresia raportului juridic stabilit între cele două autorități publice cu privire la exercitarea partajată a atribuției legale referitoare la instituirea/prelungirea stării de alertă.


4. Dacă Parlamentul încuviințează instituirea stării de alertă (realizând astfel un control de TEMEINICIE și LEGALITATE atât asupra hotărârii Guvernului, cât și asupra măsurilor cu caracter temporar regăsite în cuprinsul acesteia, și confirmând respectarea exigențelor legale), DOAR Parlamentul poate încuviința și prelungirea acesteia!


5. Și, oricum, dacă ceva este posibil într-un anumit caz (instituirea stării de alertă), va fi cu atât mai mult posibil într-o altă împrejurare similară (prelungirea stării de alertă), potrivit principiului ”qui potest plus, potest minus” (“cine poate mai mult poate şi mai puţin”)...”, este analiza făcută de avocatul Cristian Winzer.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.22
YesMy