O strategie de promovare a litoralului românesc. Asta cer specialiştii în turism, pentru ca sezonul estival să revină la cifrele de dinaintea pandemiei.
Specialiştii în turism consideră că România are nevoie de o strategie de promovare coerentă a litoralului. La o dezbatere de profil organizată astăzi, experţii au arătat că în acest an mulţi români au ales destinaţii din străinătate pentru concediu, iar acest lucru ar trebui să fie un semnal de alarmă atât pentru cei din domeniu, cât şi pentru autorităţi. Managerul în turism Călin Ile.
"Trebuie să facem promovare şi pentru români să rămână în România. Trebuie să regândim programul de incoming, acele prime de incoming trebuie să intre în acţiune pentru tour-operatorii care aduc străini în România. Trebuie să găsim stimulentele de care vorbim de circa trei ani, dar la noi, tot vorbim şi deciziile se iau greu. OMD-urile trebuie să devină operaţionale, cu programe de promovare serioase şi nu în ultimul rând, trebuie să ne blindăm de mesaje serioase, să ştim să scoatem acele avantaje competitive pe care noi încă le avem şi care, din păcate, nu sunt aduse în faţa turistului. Lăsăm aceste mesaje negative să se viralizeze fără nici o reacţie rapidă, contrabalansate de mesaje pozitive", a declarat acesta, citat de Rador.
Staţiunea Mamaia a înregistrat în acest an o scădere a numărului de turişti cu 22% faţă de anul trecut. Şeful unei agenţii de turism, Aurelian Marin, a explicat că motivele principale au fost preţul parcării de aproximativ 100 de lei pe zi şi lărgirea plajei.
În timp ce turiștii reproșează că nu găsesc suficiente coșuri de gunoi pe plajele de pe litoralul românesc, lasă în urmă zeci de tone de gunoi.
Aceste cantități de gunoi sunt în continuă creștere, după cum arată reprezentanţii organizaţiilor de mediu care monitorizează curăţenia plajelor, iar amenzile, deși sunt mari, nu se aplică. Conform ultimului top publicat, la începutul sezonului, plaja din Constanța ar fi cea mai murdară, urmată de cea din Jupiter și de cea din Năvodari.
”Vreau să vă povestesc ce mi s-a întâmplat în urmă cu câteva minute pe plaja din Mamaia. Încercam să realizăm acest material și am întâlnit un tânăr care și-a abandonat 3 sticle de bere, pe care, evident, le băuse ceva mai devreme, undeva între pietrele de pe dig. L-am întrebat, evident, de ce le-a abandonat acolo. Nu a avut niciun răspuns. Ne-a întors spatele și și-a văzut de drum. Asta în condițiile în care coșul de gunoi era la aproximativ 20 de metri distanță. Nici măcar nu a avut bunul simț să se întoarcă, să le ia și să le ducă la coș, chiar și după ce i-am atras noi atenția. Și să știți că sunt foarte multe cazuri de acest gen pe plajă. Mulți turiști vin, se bucură de soare și de mare, iar când pleacă, uită să-și ia cu ei și deșeurile provenite, sigur, în urma consumului de diverse alimente sau băuturi pe plajă. Pentru că, da, poate să nu existe un coș lângă ei, dar asta nu înseamnă că nu-ți poți lua acele deșeuri și ulterior să le depozitezi în locurile special amenajate.
Potrivit statisticilor, cele mai multe deșeuri lăsate în urmă de către turiști sunt din plastic și aici vorbim de acele peturi, dar și de pungi, de bidoane, de găleți. De asemenea, se regăsesc foarte multe deșeuri din metal și lemn procesat, acele tacâmuri pe care le abandonează turiștii, furculițe, cuțite sau linguri din lemn pe care le folosesc unii agenți economici.
Mai grav este însă că multe dintre aceste deșeuri ajung și în apă și sunt ingerate de către pești și atunci noi, la un moment dat, o să ajungem să consumăm mai degrabă plastic decât pește, motiv pentru care specialiștii ne avertizează și ne sfătuiesc mai degrabă ca atunci când mergem la plajă să ne luăm cu noi și acei saci menajeri, iar la finalul zilei de plajă să ne punem acolo deșeurile și ulterior să le depozităm unde trebuie” a spus reporterul Antena3, Cătălina Buzoianu, în direct.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu