De ce renunță oamenii la fast-food?! Un nou studiu prezintă motivele „ascunse“ pentru care consumatorii evită această mâncare

De ce renunță oamenii la fast-food?! Un nou studiu prezintă motivele „ascunse“ pentru care consumatorii evită această mâncare  /  Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
De ce renunță oamenii la fast-food?! Un nou studiu prezintă motivele „ascunse“ pentru care consumatorii evită această mâncare / Foto cu caracter ilustrativ: Pexels

Un nou studiu a relevat motive mai puțin cunoscute pentru care oamenii aleg să nu consume fast-food.

O mulțime de cercetări sugerează că mâncarea fast-food nu este bună pentru sănătate, aceasta fiind legată de obezitate, care afectează milioane de oameni în SUA, printre o serie de alte probleme legate de sănătate.

Dar, potrivit unor noi cercetări, principalul motiv pentru care oamenii evită fast-food-ul nu este doar pentru că este nesănătos. Mai degrabă, oamenii sunt motivați de sentimente de vinovăție.

Într-un nou studiu care a chestionat peste 300 de respondenți printr-un chestionar online, cercetătorii au căutat să identifice factorii-cheie care diferențiază persoanele care s-au identificat drept consumatori obișnuiți de fast-food sau consumatori neobișnuiți.

„O problemă în cercetare este legată de faptul că motivele pentru care nu se consumă fast-food [sunt] relativ necunoscute, în afară de presupunerile anecdotice conform cărora calitatea nutrițională scăzută a fast-food-ului poate descuraja consumul de fast-food”, a spus o echipă condusă de cercetătorul în managementul ospitalității Kiwon Lee, de la Universitatea de Stat Kent din Ohio explică în lucrare.

În timp ce calitatea nutrițională sau lipsa acesteia este cu siguranță un factor avut în vedere de oameni, acesta este doar unul dintre multele lucruri potențiale pe care le avem în vedere atunci când ne gândim la următoarea noastră masă.

Cum a decurs cercetarea?

În cadrul sondajului, respondenților li s-a cerut să indice cât de multă importanță au acordat-o unei game de articole legate de fast-food, inclusiv valori funcționale (de exemplu, comoditate, gust, familiaritate) și valori emoționale (de exemplu, plăcere), printre alte câteva întrebări, de la riscurile de intoxicație alimentară până la preocupările privind bunăstarea animalelor și impactul asupra mediului al producției de fast-food.

Folosind o serie de tehnici statistice pentru a echilibra și interpreta datele brute, cercetătorii au descoperit doi factori cheie de discriminare care au identificat consumatorii neobișnuiți de fast-food.

Primul factor a fost tendința lor raportată de a consuma alimente de tip fast-food în „situații accidentale”, împotriva propriei voințe – cum ar fi în momente de presiune, când călătoresc, rămân fără mâncare acasă sau în perioade de stres. (Dimpotrivă, persoanele care aleg în mod voluntar să mănânce fast-food în mod regulat probabil că nu o fac „în mod accidental” la fel de mult.)

Al doilea factor explică mai clar de ce oamenii nu mănâncă fast-food regulat. Conform analizei, ceea ce îi face să se abțină cel mai mult este... vinovăția.

„Consumatorii neobișnuiți pot fi caracterizați prin tendința de a se simți vinovați de consumul de fast-food și de a se simți realizați atunci când nu consumă fast-food”, explică cercetătorii.

Acest rezultat sugerează că o cunoaștere a calității nutriționale slabe nu este suficientă pentru a influența obiceiurile cuiva în ceea ce privește consumul de fast-food, lucru care a fost găsit și în cercetările anterioare, scrie ScienceAlert.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel