BIAS 2018. Show-urile aviatice pe care nu le-ați văzut niciodată

Scutaru Cristina / 27 iul 2018 / 22:51 Salveaza PDF Comentarii
BIAS 2018
Descriere foto: BIAS 2018

BIAS are loc sâmbătă, 28 iulie 2018.

Băneasa a fost locul ales pentru desfăşurarea celor mai frumoase spectacole aeriene din perioada interbelică – erau considerate drept unul dintre cele mai eficiente mijloace de a atrage publicul larg către aviaţie. Primul asemenea spectacol a fost unul de modele zburătoare, fiind găzduit de aeroportul Băneasa cu ocazia zilei regelui (10 mai 1928).

Un an mai târziu, s-a organizat pe aeroport un miting aviatic în programul căruia a evoluat şi prinţesa Ioana Cantacuzino, pe o avionetă Klemm. Pentru prima oară, binefacerile radiofoniei s-au făcut simţite şi în ceea ce privește aviaţia, prin firma Radio-Globus; căpitanul aviator Popa a avut rolul oficial de speaker. Ioana şi fratele său, Mihai, aveau să deschidă o şcoală particulară de pilotaj, ce-şi va avea sediul pe latura de nord a aeroportului.

La 8 iunie 1931, Băneasa a fost locul de pe care au decolat participanţii la raliul internaţional al Aeroclubului Regal Român; a fost martor salturilor cu paraşuta efectuate de celebra campioană mondială Smaranda Brăescu.

Cel mai mare miting aviatic organizat în România postbelică

După război, în vara anului 1968, Forţele Aeriene Române şi Aviaţia Civilă se pregăteau să participe la cel mai mare miting aviatic organizat în România postbelică. Mitingul s-a desfăşurat în ziua de 16 iunie 1968, pe aeroportul Băneasa, angajând forţe şi mijloace fără precedent. Pregătirea a început la 3 mai şi s-a desfăşurat timp de o lună, individual şi pe formaţii, în regimente şi aerocluburi. Începând cu data de 4 iunie, detaşamentul aviaţiei militare, format din 102 piloţi şi peste 150 de ingineri şi tehnicieni, împreună cu cele 32 de avioane MiG-21 şi MiG-15, s-a concentrat pe aerodromul Alexeni, unde s-au executat patru antrenamente.

Numărul spectatorilor a depăşit cu mult pe cel al biletelor puse în vânzare

Campania de publicitate a început la 3 mai. S-au tipărit 200000 cocarde cu insigne ale Federaţiei Aeronautice Române, 1000 de afişe mari, 15000 afişe pentru tramvaie şi troleibuze, 100000 afişe mici, fluturaşi, 100000 de programe. În zilele de duminică, cu trei săptămâni înainte de eveniment, avioane ZLIN-526 au survolat oraşele Piteşti, Titu, Slobozia, Târgovişte, Braşov, lansând sute de mii de fluturaşi. S-au montat panouri uriaşe cu afişul mitingului în zona Gării de Nord, în Piaţa Romană, Universităţii, Piaţa Unirii, Piaţa Confederaţiei şi zona aeroportului Băneasa. Începând cu 15 mai, la cinematografele din Bucureşti s-au proiectat, înainte de începerea spectacolelor, diafilme cu cele trei afişe. În vitrinele marilor magazine s-au expus, alături de afişe, echipamente şi materiale de zbor. Bucureştenii vedeau pentru prima dată, de aproape, un costum de suprasarcină. S-au pus în vânzare 600000 de bilete (costul unui bilet era de 5 lei), din care 100 au fost declarate câştigătoare prin tragere la sorţi, posesorii lor beneficiind de un zbor de agrement cu avionul Li-2. Numărul spectatorilor a depăşit cu mult pe cel al biletelor puse în vânzare.

Mitingul a început la ora 10 şi a avut o durată de o oră şi 32 de minute (cu două minute depăşire faţă de program). Aspecte din timpul spectacolului au fost transmise în direct la radio şi la televiziune; seara, la Casa Centrală a Armatei, a avut loc Balul Aviatorilor, informează Bias.aero.



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26