ASF atenţionează românii care cumpără pachete turistice peste hotare să verifice dacă agenţia de turism are încheiată o poliţă de asigurare şi care este compania de asigurare, scrie Economica.net.
Ce sfaturi are ASF pentru turiştii români care pleacă în străinătate:
"În cazul nefast al insolvabilității sau falimentului agenției de turism de la care ați achiziționat un pachet turistic, VĂ SFĂTUIM:
- să vă adresați agenției de turism, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 zile de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii
- să anunțați asiguratorul prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 5 zile de la data confirmării adresate agenției, cu privire la rambursarea sumelor achitate și/sau cheltuielilor de repatriere
- dacă în termen de 10 zile nu ați primit de la agenția de turism rambursarea sumelor cuvenite, puteți transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, o cerere de despăgubire însoțită de: copii ale documentelor justificative (contractual de comercializare a pachetului de servicii turistice, confirmările de primire, documente de plată sau documentele de transport și cazare). Despăgubirea nu poate depăși suma achitată de turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice și va fi plătită în termen de 30 de zile de la data primirii de către asigurator a documentelor justificative de la turist. Mai multe detalii AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News