Maria Callas - La Divina, în premieră la Teatrul Nottara

mara callas
mara callas

Teatrul Nottara prezintă, joi, 18 octombrie, la sala "Horia Lovinescu", începând cu ora 19.00, premiera spectacolului "Maria Callas – La Divina", regizată de Radu Gabber după piesa "Master Class", de Terrence McNally, în traducerea Antoanetei Ralian.

Decorul spectacolului "Maria Callas - La Divina", la care bucureștenii sunt invitați de către Teatrul Nottara și Total TV, este asigurat de Sică Rusescu & Andreea Koch, ultima fiind și cea care semnează costumele piesei.

Din distribuție fac parte actorii Victoria Cociaş (Maria Callas), Andreea Măcelaru Şofron (Sophie de Palma), Mihai Vârtosu (Manny Weinstock), Daniel Madia (Tony Candolino), Ruxandra Urdăreanu ( Sharon Graham), Dominic Vârtosu/Ștefan Bahnaru (Mașinistul),

Potrivit lui Terrence McNally, autorul piesei "Master Class", "după Callas, nu mai există un drum înapoi", deoarece ea a schimbat fundamental faţa operei, ca gen muzical.

"Cum am cunoscut-o pe Callas... Ca cei mai mulţi dintre oameni, am auzit prima dată vocea Mariei Callas pe un disc. Era întâia înregistrare a Mariei Callas, cântând în opera Lucia De Lamermoor, în anul 1953; eram elev la liceul Corpus Christi, în Texas, şi îmi câştigam banii pentru discuri servind la Caffeteria Robin Hood din apropierea şcolii. Aveam 15 ani şi eram un visător, convins că Maria Callas cântă pentru mine. A o asculta pe Callas nu este o ascultare pur şi simplu. Este un permanent dialog cu ea şi, în cele din urmă, cu tine însuţi. Atunci când cântă, Callas ne vorbeşte. Ne mărturiseşte tainele ei, durerile şi bucuriile ei – iar noi i le împărtăşim pe ale noastre. „Sunt atât de disperată, atât de fericită”, ne mărturiseşte ea. „Şi noi, şi noi!”, îi răspundem. Ne regăsim în Violetta, Norma sau Lucia, când o ascultăm pe Callas în aceste roluri. Nu este nicio exagerare, atunci când afirmăm că ea a schimbat fundamental faţa operei, ca gen muzical. Trebuie să îi fim recunoscători pentru că ne-a dezvăluit noi înţelesuri ale muzicii, pe care credeam că o cunoaştem atât de bine. A ridicat ştacheta pentru toţi cântăreţii de operă, care aveau să-i urmeze. Cântăreţii „mecanici”, cei „comozi”, cei „prudenţi”, trebuie să o fi urât-o enorm. Callas a descoperit în marile opere romantice ale lui Bellini, Donizetti şi Verdi ceea ce niciun alt cântăreţ până la ea nu auzise sau nu descoperise: poezia acestei muzici. Ceilalţi cântau notele, Callas cânta înţelesurile. Toţi se osteneau pentru tonuri frumoase, ea avea un ton aparte", afirmă Terrence McNally, despre Maria Callas, a cărei artă, în opinia sa, "este inepuizabilă chiar atunci când înregistrările nu sunt perfecte. Îi vom rămâne veşnic îndatoraţi! Opera a reînviat graţie ei. Trebuie să îi fim recunoscători. După Callas, nu mai există un drum înapoi", arată Terrence McNally.

Pe numele adevărat Cecilia Sophia Anna Maria Kalogeropoulos, Maria Callas, decorată post mortem cu premiul Grammy pentru întreaga activitate, este considerată de unii drept cea mai mare cântăreață de muzică de operă din a doua jumătate a secolului al XX-lea, denumită "La Divina" sau "Regina della lirica". Ultima evoluție în fața publicului a Mariei Callas a avut loc la 2 noiembrie 1974, pe scena de la Hokkaido Koseinenkin Kaikan, din Sapporo (Japonia), iar trei ani mai târziu, "La Divina" se stinge din viață, în condițiii suspecte, la 16 septembrie 1977, la Paris, în apartamentul său de pe Bulevardul Georges-Mandel.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel