Eurodeputata PSD Claudia Țapardel a avut ieri la sediul Parlamentului European din Strasbourg o întâlnire la nivel înalt cu Elżbieta Bieńkowska, comisarul european pentru Piața internă, Industrie, Antreprenoriat și IMM-uri. Au abordat teme de actualitate pentru industria și turismul din Europa, dar și inițiative pentru sectorul privat din România.
Antreprenoriatul și turismul din România, în atenția Comisarului European
La propunerea Claudiei Țapardel, comisarul european s-a arătat deschisă să vină în România, pentru discuții ample cu oficialii români și cu reprezentanții mediului de afaceri, în special din zona turismului și a industriilor creative.
”În cadrul discuției de astăzi, comisarul european s-a arătat extrem de interesată de o vizită în țara noastră și am primit asigurări că dorește să sprijine companiile românești. Acesta este un semn extrem de încurajator, mai ales că portofoliul Elżbietei Bieńkowska este unul dintre cele mai importante la nivel european. Printre temele de discuție deja agreate se numără Programul StartUpNation inițiat de guvernul PSD-ALDE, obiectivele noului Minister al Turismului și conectarea lor la posibilitățile de finanțare europene, precum și organizarea unor evenimente pentru întărirea dialogului dintre Comisie, autoritățile naționale și mediul de afaceri. Tot astăzi, am stabilit cu doamna Comisar și participarea dânsei la evenimentul „Connecting Europe through Innovation”, conferință pe care doresc să o aduc anul viitor în România, după succesul obținut în martie la Madrid.” a declarat Claudia Țapardel.
O abordare europeană
În calitate de Co-Președinte al Integrupului pentru Dezvoltarea Turismului din PE, Țapardel a adus în discuție nevoia unei abordări europene a tot ceea ce înseamnă turism, începând cu definirea unor obiective în parteneriat cu stakeholderiidin statele membre.
Europarlamentara PSD a explicat: ”Pe fondul unei competiții puternice din partea țărilor emergente, am convenit cu doamna Comisar că este nevoie de o nouă abordare a pieței de servicii de turism, care să fie axată pe sprijinirea antreprenoriatului, pe pregătirea unui personal calificat și pe incorporarea noilor tehnologii în modelele de business.
În acest sens, Anul European al Patrimoniul Cultural, o inițiativă pe care am susținut-o personal împreună cu zeci de organizații europene din sectorul turismului, poate fi un moment oportun de promovare a miilor de firme care aduc anual milioane de turiști pe continentul nostru. Pentru a-și menține poziția fruntașă la nivel global, Uniunea Europeană trebuie să învestească în digitalizare și în servicii adaptate la nevoile consumatorilor europeni. Fie că vorbim de economia colaborativă sau de aplicații prin care putem achiziționa bilete de călătorie pentru mai multe moduri de transport, viitorul turismului este deja aici și nu ne putem permite să nu fim pregătiți în fața oportunităților sau provocărilor sale.
În același timp, cred că este în interesul întregii uniuni să acordăm atenție tuturor regiunilor europene și nu doar celor care sunt deja destinații turistice de succes. De aceea, i-am solicitat Comisarului European sprijin pentru proiectul „Culture Europe: Promoting Europe’s Treasures”, pe care l-am depus recent în Parlamentul European, și al cărui scop este evidențierea patrimoniului din zone mai puțin cunoscute, precum Europa de Est.
Un alt subiect esențial pe care l-am abordat astăzi a fost lipsa personalului calificat din turism, o problemă recurentă a acestei industrii. În vederea găsirii de soluții, am discutat cu doamna Comisar posibilitatea înființării unei Academii Europene pentru Turism, al cărui obiectiv să fie standardizarea pregătirii celor care lucrează în domeniu. Acest lucru ar ajuta atât companiile europene care nu reușesc să găsească personalul necesar, cât și tinerii europeni în căutarea carierei potrivite”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu