Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

EXCLUSIV  De ce vor capul lui Raed Arafat. Adevărul din spatele unei manevre interzise

S-a stârnit o adevărată polemică pe tema intervenției de la Piatra Craiului în pofida atacurilor nefondate la adresa SMURD și a lui Raed Arafat, coordonatorul Departamentului pentru Situații de Urgență, din ultima perioadă.

Mulți oameni - mai puțin avizați - au început să arunce cu noroi în SMURD după ce pilotul a decis să renunțe la operațiune din cauza manevrelor care erau foarte dificile ținând cont de spațiul îngust și de curenții dintre versanți. 

Un pilot a explicat pentru DC News că este interzis unui elicopter să manevreze cu 'spatele' în condiții vitrege, de munte, unde curenții sunt foarte schimbători. De ce? Pentru că un curent de aer stârnit din senin poate lovi elicopterul cu coada de peretele de stâncă. Din acest motiv nu se merge mai departe. În mod normal, dacă era elicopterul unei instituții publice, acel pilot ar fi fost oprit la sol sau dacă era al unei firme care ținea la aparatele ei.

Două pagube uriașe: pilotul și elicopterul => multe alte vieți omenești

În cazul de față, dacă SMURD-ul ar fi făcut același lucru, ar fi fost un lucru grav pentru că risca să-și piardă pilotul viața. Statul a investit bani pentru formarea pilotului, adică pilotul este o resursă prin simplul fapt că există și că este antrenat ani întregi. Nu poți de azi pe mâine să devii expert în a putea fugi cu un bolnav dintr-un loc în altul. De asemenea, aparatul de zbor este foarte scump pentru că este dotat cu tot felul de echipamente specializate. Ce rezultă de aici? Faptul că pilotul cu elicopterul salvează zilnic vieți, oameni care merg la muncă, nu doar oameni care se plimbă de plăcere, la pas, prin locuri extrem de periculoase.

Manevră INTERZISĂ

Pilotul de la Serviciul de Salvare Montană din Zărnești-Brașov a făcut o manevră nerecomandată și interzisă în cazul celor care zboară după un protocol strict. În plus, nu aveam de-a face cu o turistă care se afla în pericol iminent sau care trebuia intubată. Nu. Dacă mai dura patru ore până când veneau salvamontiștii nu se întâmpla nimic. E adevărat că era dureros și inconfortabil pentru respectiva femeie, dar nu era un pericol iminent. Și dacă ar fi fost un pericol iminent, pui în ecuație viața pilotului de care depinde, zilnic, viața multor oameni. Nu putea fi distrus un aparat de zbor costisitor pentru o persoană care putea fi salvată și cu targa.

De ce vor capul lui Raed Arafat?

Răspunsul este simplu și se vede destul de limpede: pentru că privații doresc să intre pe această piață, doresc să facă servicii de aero-taxi, inclusiv de ambulanță medicală. În puținele țări unde este permis acest lucru, este o risipă enormă de resurse pentru că vin câte două-trei elicoptere de la firme concurente. Ca să ai un elicopter pregătit tot timpul, la final vine nota de plată foarte piperată. S-au întâmplat și accidente unde două elicoptere s-au repezit pe același rănit și s-au lovit în zbor. Așadar... concurența are și ea riscuri. Firmele private vor să obțină aprobare, vor să ia cotă de piață și au profitat de acest lucru pentru a ataca SMURD, pilotul în cazul SMURD acționând corect. Dacă de intrarea în zona montană depindea salvarea unui oraș, riscul era justificat, dar să riști doar ca să apari la televizor... nu pare chiar atât de spectaculos.

Se spune adesea că și SMURD mai greșește. Este normal, având foarte multe intervenții pe zi. Când avea doar trei intervenții, era grad de reușită 100%. Acum, la 100 de cazuri, este normal să fie și 2-3 cazuri nereușite, ca în orice activitate.

Așadar, pilotul care a uimit toată presa cu manevrele sale spectaculoase a făcut ceva pe răspunderea lui și pe riscul lui, lucru ce nu ar fi fost posibil pentru un pilot dintr-o organizație cu reguli precise care stabilesc până la ce nivel de risc te expui într-o misiune, fiind vorba de piloți, de echipaj și de cei care sunt sub elicopter și așteaptă să fie salvați.

VEZI ȘI: EXCLUSIV Raed Arafat, replică la atacul lui Liviu Dragnea

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.24
YesMy