Un sfert din flota mondială de avioane comerciale rămâne la pământ. O parte vor fi dezmembrate

Foto: Pixabay. Imagine cu rol ilustrativ
Foto: Pixabay. Imagine cu rol ilustrativ

Un sfert din aeronavele comerciale ale lumii sunt staționate în aeroporturi și hambare.

Din cauza pandemiei și colapsului din industria turismului care a urmat, în jur de un sfert din flota mondială de aeronave pentru pasageri rămâne la pământ. Conform BBC, aceste avioane sunt parcate la aeroporturi sau sunt ținute în hambare până când proprietarii se decid ce să facă cu ele.

Unele dintre aeronave nu vor mai zbura vreodată. „Proprietarii nu vor să plătească taxe de parcare sau chirii pentru aeronave”, a transmis directorul Willis Lease, James Cobbold. „Ei au nevoie fie să fie în aer, fie să scape de ele, ceea ce înseamnă că unele aeronave vor fi vândute unor companii de dezmembrări”.

Cifrele sunt totuși departe de startul pandemiei

Rob Morris, angajat al unei companii aeriene, spune că în jur de 5.467 de avioane comerciale sunt în standby din iulie, echivalentul a un sfert din întregul efectiv global de aeronave de acest tip. Totuși, acest procent a scăzut semnificativ din februarie 2021, când 35% dintre avioanele comerciale erau parcate. În aprilie 2020 a fost cel mai rău moment, când 64% dintre aeronave au încetat activitatea.

Condiția aparatelor de zbor poate varia foarte mult, de la avioane gata de zbor la aeronave complet dezmembrate, ale căror piese stau întinse pe asfaltul pistelor. Una dintre aceste locații de stocare este Aeroportul Cotswold din Marea Britanie. Aeroportul este căminul companiei Air Salvage International, care se specializează în dezasamblarea aeronavelor.

Ce soartă poate avea un avion rămas la sol în pandemie

Cel mai blând scenariu pentru un avion este atunci când este întreținut cum trebuie. Atunci, este nevoie doar de teste de dinaintea zborului pentru a-și relua misiunile în aer.

Al doilea scenariu presupune că aeronava va fi stocată undeva pe termen lung. Aici, o să li se scoată motoarele și avioanele vor fi întreținute la un nivel mai puțin intensiv decât înainte.

Ultimul scenariu și cel mai rău este dezasamblarea. Atunci, o aeronavă este adusă la o companie specializată care preia cele mai bune piese de pe ea.

Industria caută să devină mai sustenabilă

„În jur de 75-80% dintre avioanele care au ajuns în ultimele 12 luni au fost destinate stocării”, spune un angajat al Air Salvage International. La acest moment, el are 29 de aeronave staționate: 14 așteaptă dezasamblarea și alte șase sunt în proces de dezasamblare.

Oamenii sunt mai atenți cu ultima parte a vieții avioanelor, fiindcă industria caută să devină mai sustenabilă și prietenoasă cu mediul. „Sunt multe părți care pot fi refolosite, depinzând de tipul și modelul aeronavei. Acest număr de piese poate varia de la 200 la 1.200, uneori chiar mai mult”, a mai spus angajatul ASI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel