Europarlamentara PSD Claudia Țapardel atrage atenția că lipsa navigabilității pe Dunăre este o problemă nu românească, ci-n primul rând europeană, ce afectează piața unică.
Scrisoare către Junckerm Bulc și Delli
Europarlametara PSD Claudia Țapardel a înaintat în numele delegației române din grupul S&D și a altor colegi români din grupurile ALDE și EPP, o scrisoare deschisă către Președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, Comisarului European pentru Mobilitate și Transport, Violeta Bulc și Președinta Comisiei pentru Transporturi și Turism din Parlamentul European, Karima Delli. Scrisoarea a fost scrisă în contextul problemelor foarte grave legate de navigabilitatea Dunării pe sectorul dintre România și Bulgaria, situație care persistă de foarte mult timp, precum și a refuzului repetat al autorităților bulgare de a-și asuma obligațiile ce le revin.
Prin această scrisoare, semnatarii își exprimă îngrijorarea și dezamăgirea cu privire la neefectuarea operațiunilor de dragaj de-a lungul sectorului navigabil aflat în responsabilitatea autorităților bulgare.
Ca urmare a numeroaselor solicitări venite din partea stakeholderilor români din sectorul de navigație maritim și fluvial, reprezentanții României în Parlamentul European condamnă ferm lipsa de cooperare a autorităților bulgare și atrage atenția asupra consecințelor grave pentru industria și economia românească, solicitând o intervenție promptă a instituțiilor europene în vederea rezolvării acestei probleme.
Autoritățile bulgare au blocat accesul Cargo în și dinspre Europa
“Deși autoritățile bulgare și-au luat în repetate rânduri angajamentul să asigure o întreținere corespunzătoare a Dunării, acestea au eșuat lamentabil în atingerea acestui scop, blocând indirect accesul Cargo în și dinspre Europa. Din acest motiv, industria românească a înregistrat pierderi semnificative cauzate de creșterea prețurilor de transport, contribuind în aceleași timp și la reducerea activităților turistice în Delta Dunării. O altă consecință negativă este reprezentată de redirecționarea operațiunilor de transport pentru produse agricole și materii prime către alte porturi europene, lărgind decalajul de dezvoltare dintre vest și est.” precizează eurodeputata PSD în scrisoarea deschisă.
Lipsa navigabilității Dunării pe sectorul dintre România și Bulgaria afectează piața unică și reprezintă o problemă care trebuie ridicată la nivel european
Lipsa de acțiune a autorităților bulgare, în ciuda numeroaselor încercări de colaborare venite din partea autorităților române, este cu atât mai dezamăgitoare cu cât Dunărea este unul dintre cele mai mari fluvii din Europa, din lungimea căruia jumătate, adică 1100 km, străbate România. Trebuie subliniat faptul că Dunărea reprezintă atât un punct de intrare în inima Europei, cât și un punct de referință de-a lungul mai multor axe strategice.
Navigația rutieră, crucială
De asemenea, în contextul discuțiilor care au loc pentru dezvoltarea unui sistem de transport modern și sustenabil, navigația internă reprezintă una din cele mai curate alternative și este crucială în implementarea obiectivelor ce țin de multimodalitate.
Totodată s-au evidențiat efectele negative ale lipsei operațiunilor de dragaj pentru piața unică europeană și s-a solicitat sprijinul instituțiilor europene pentru a soluționa o situație extrem de problematică pentru sectorul de transport fluvial și maritim.
“Lipsa disponibilității de colaborare a părții bulgare în vederea remedierii acestei situații are consecințe grave asupra întregului sistem de transport european și asupra economiilor tuturor statelor membre. De aceea dorim să aducem din nou în atenția instituțiilor europene această situație și să solicităm o intervenție promptă a acestora în rezolvarea unei chestiuni de mare importanță pentru sectoarele de transport și turism.” a conchis Țapardel.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News