Terapia genetică recomandată pacienţilor cu hemofilie

O singură injecţie ar putea fi suficientă pentru ca pacienţii cu hemofilie B (boală ereditară caracterizată printr-o tulburare a coagulării sângelui) să nu mai fie nevoiţi să reia tratamentul medicamentos.

Autor: Anca Murgoci

Cercetătorii din Marea  Britanie şi SUA au injectat şase pacienţi cu un virus ce produce proteine care ajută la coagularea sângelui. Patru dintre aceştia au putut înceta tratamentul medicamentos anterior. Această descoperire poate fi piatra de hotar pentru mulţi pacienţi.

Potrivit BBC Mundo, hemofilia (care este de două feluri A şi B) este cauzată de o eroare a codului genetic care face ca individul să nu mai producă proteinele esenţiale pentru coagularea sângelui. În acest mod, se poate ajunge la hemoragii letale. Persoanele cu hemofilie tip B au o eroare în codul genetic manifestată prin lipsa factorului IX al coagulării. În prezent, pacienţii sunt injectaţi cu acest factor IX, uneori de mai multe ori pe săptămână, dar procesul este costisitor. Experţii caută o soluţie de durată. Ei au luat un virus care infectează oamenii fără simptome şi l-au modificat pentru a infecta celulele hepatice cu material genetic. Gena ar trebui să persiste în aceste celule şi să le ajute să fabrice proteina lipsă.

Experţii spun că studiile lor sunt în stadii incipiente şi că este nevoie de mai multe probe pentru a dovedi eficacitatea acestei injecţii şi efectele secundare aferente. Cu toate acestea, cercetătorii speră să reducă durerile articulare ale celor care suferă de hemofilie.