Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

De ce se bagă acid în bere-poveste despre o multinațională

Val Vâlcu / 27 Martie 2017 / 17:30

În anii 90 am vizitat prima fabrică de bere construită de un mare brand internațional în România. Am văzut  la fața locului cum funcționează dublul standard și cred că nu s-a schimbat mare lucru de atunci până în prezent.

Țările de la Vișegrad, internetul, asociațiile de consumatori și, mai nou, Victor Ciorbea  acuză marile branduri occidentale că bagă ingrediente mai ieftine în produsele pentru Europa de Est. În esență, ei cer reglementări europene mai dure, care să oblige producătorii să folosească aceleași ingrediente, indiferent de piața căreia i se adresează. În principiu, asta ar fi este un nonsens în economia de piață, însă nu m-ar mira ca solicitarea să dea idei birocraților de la Bruxelles.  

Totuși, dacă multinaționalele fac economii pe seama ingredientelor, introducerea unui standard european va duce la creșterea prețului. Poate fi suportată creșterea prețului de către marea masă a consumatorilor săraci din Est? Dacă se reduce numărul celor care își permit marfa, nu va genera acest lucru o nouă creștere a prețului?

O altă întrebare esențială este dacă ne dorim acest standard unic? Suntem siguri că ne plac rețetele nemțești?

Același internet care critică dublul standard cere ca mâncarea din supermarket  să aibă ”gustul din copilărie”. Cum spuneam, am văzut din interior acționând legile economiei de piață. În timp ce vizitam fabrica de bere construită de o mare multinațională în Transilvania, gazdele ne-au oferit o mostră, înainte de îmbuteliere. Avea un gust deosebit de cel pe care îl găseam la chioșc, în sticlă. De ce? Păi, după ce berea este gata, îi adăugăm acid. CO2, din butelie. Explicația: publicul din România vrea o bere mai acidulată. Firesc, pentru că în comunism, când berea nu era pasteurizată, iar dopul răsufla, acidul era semn că berea e proaspătă.  Pare greu de crezut, astăzi, dar pe atunci o bere expira în două-trei zile. Cercetările de piață arătau că românii vor acid, ca urmare li se dădea mai mult acid. Când au adus berea la butoaie de cinci litri în supermaket, produsă pentru piața occidentală, toți se mirau că are alt gust. Că nu a fost populară, e vina producătorului?

 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.23
YesMy