Specialiștii se așteaptă ca industria de gaming să aibă un adevărat „boom” în anul 2023, datorită implementării inovațiilor tehnologice.
Se estimează că piața jocurilor video va atinge valoarea de 583,69 miliarde de dolari până în 2030, în această categorie fiind incluse și sloturile de pe platforme precum Vlad Cazino.
Când vorbim despre inovații tehnologice ne referim atât la cele imersive (Realitate Augmentată - AR, Realitate Virtuală - VR, Realitate Mixtă – MR), cât și la cele care favorizează execuții 3D ce păreau de domeniul SF-ului în urmă cu câțiva ani. Este oferită o experiență de joc la persoana întâi, interactivă, care devine tot mai accesibilă, în contextul în care prețul device-urilor specifice (console, căști, ochelari) este în continuă scădere. În același timp, dezvoltarea industriei este favorizată de creșterea numărului telefoanelor inteligente. Potrivit unui studiu recent, 97% dintre români folosesc un Smartphone.
Integrarea la scară tot mai largă a tehnologiilor AR, VR și MR este una dintre tendințele momentului. Iată și alte direcții spre care se îndreaptă industria de gaming în acest an:
Dezvoltarea unor jocuri care pot fi jucate folosind mai multe sisteme și console este o altă tendință notabilă. Costurile mari și lipsa tehnologiei potrivite au fost principalele motive pentru care jocurile nu au putut fi jucate pe mai multe platforme până în prezent. Situația se va schimba în 2023, pentru că dezvoltatorii au găsit soluțiile tehnologice. De la acest punct, posibilitățile de a juca în rețea se diversifică foarte mult, singura condiție fiind ca suporturile să fie produse de același brand, sau de branduri partenere.
Jocurile mobile multiplayer competitive au cunoscut o dezvoltare semnificativă anul trecut. În acest sens, este de menționat transformarea sporturilor electronice într-un fenomen global, cu milioane de urmăritori (un bun exemplu este creșterea popularității PUBG Mobile). Formatele multiplayer mențin jucătorii implicați prin interacțiunea socială și generează o dorință specială de victorie. Tot mai mulți jucători fac achiziții în aplicație doar pentru a avea un avantaj în fața celorlalți. În 2023, entuziasmul jucătorilor pentru jocurile video multiplayer va crește.
Înainte, se spunea că jocurile video sunt pentru leneși, întrucât jucătorii stăteau în fața unei tastaturi sau pe fotoliu, cu o manetă în mână. Acum, tehnologiile bazate pe senzori permit dezvoltarea jocurilor dinamice, care îi ajută pe practicanți să ardă calorii ca și când ar ieși la alergat sau la o plimbare solicitantă cu bicicleta. Jocurile de fitness sau jocurile Video Active (AVG) sunt tot mai căutate, întrucât îmbină plăcutul cu utilul. Ele reprezintă o adevărată frontieră în lumea gaming-ului pentru anul 2023.
Debutul jocurilor video în metavers (spații 3D partajate, conectate într-un univers virtual) a fost deja făcut. Mulți producători au trecut la perfecționarea acestor softuri, pe măsură ce implementarea tehnologiei metavers devine o realitate crește pe zi ce trece. Se consideră că piața globală a jocurilor video metavers va ajunge la 710,21 miliarde până în 2027.
Până la finalul anului 2023 vor exista 3,07 miliarde de jucători pe dispozitive mobile în întreaga lume, cu preferințe diverse. Unii vor căuta ce e mai nou pe piață, în timp ce alții se vor distra în continuare cu titluri clasice, cu o grafică simplă, precum Sizzling Hot Deluxe. Concurența acerbă dintre dezvoltatori va fi unul dintre motoarele care vor propulsa experiența de joc, câștig de cauză având companiile care pun preț în staff pe oameni capabili să citească viitorul industriei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu