Secretul pentru gestionarea emoțiilor, împărtășit de un expert în arta negocierii

David Garrison, Pexels
David Garrison, Pexels

Douglas J. Witten este mediator, arbitru, coach de negociere și fondator al Innovative ADR International LLC. După ce a devenit mediator în 2003, Witten și-a dedicat cariera pentru a ajuta oamenii să negocieze mai bine - la serviciu și acasă. 

El s-a alăturat inițiativei Negotiate Anything, a publicației Forbes, pentru a discuta despre principiile stoicismului și instrumentele de gestionare a emoțiilor în timpul conversațiilor dificile.

Ce face managementul emoțiilor atât de dificil?

Managementul emoțiilor este important pentru că ne ajută să luăm decizii mai clare și mai bune. De asemenea, cele mai productive conversații vor fi ghidate de rațiune. Pentru ca acest lucru să se întâmple, emoțiile trebuie canalizate într-un mod sănătos - mai ales când tensiunile sunt mari.

Adesea, atunci când ne pregătim pentru negocieri, ne concentrăm toată atenția pe perfecționarea unei strategii și pe identificarea mișcărilor noastre. Pregătirea pentru declanșatorii emoționali este la fel de importantă. „Reacțiile noastre sunt cele care declanșează supărarea, nu o faptă în sine”, a spus Witten.

Găsește-ți mediatorul interior

Tenhica cunoscută și sub denumirea de „mentalitatea mediatorului”,  te ajută să dezvolți capacitatea de a-ți calcula reacțiile alături de
o terță parte obiectivă care te îndrumă în procesul de realizare a unei imagini complete. 

„Am început să mă gândesc că, în măsura în care oamenii pot apela la meditatorul lor interior, ei sunt în cea mai bună poziție pentru a rezolva conflictul care îi macină, în modul cel mai eficient”, a explicat Witten.

Teoria este că, dacă îți poți antrena creierul să vadă obiectiv situația, vei fi mai bine pregătit să răspunzi în mod corespunzător - atât emoțional, cât și strategic.

„Ceea ce ne doare este răspunsul nostru la situație, nu situația în sine”, a spus Witten. „Dacă ne putem schimba perspectiva, putem privi exact aceeași situație, dar o putem aprecia într-un mod diferit.”

Dincolo de negocieri, capacitatea de a gândi obiectiv va ajuta și la îmbunătățirea procesului decizional general. Calitatea vieții noastre se bazează într-adevăr pe calitatea deciziilor noastre. Dacă o persoană își poate îmbunătăți capacitatea de a lua decizii, ea își poate îmbunătăți fiecare aspect al vieții.

„Este vorba de luarea deciziilor și de a încerca să mergem pe cel mai bun drum posibil - iar pentru asta aven nevoie de câteva indicii și modele mentale.”

Stoicismul ca instrument de management al emoțiilor

Stoicismul este o filozofie veche de 2000 de ani care se aplică direct la multe dintre cele mai dificile conversații cu care ne confruntăm astăzi.

În esență, stoicismul înseamnă acceptare. Unul acceptă ceea ce nu poate controla și, în schimb, alege să-și concentreze energia asupra lucrurilor pe care le pot controla.

„Nu există nimic bun sau rău, doar percepție – iar percepția este ceea ce putem controla”, a spus Witten. „Acest lucru ne ajută, de asemenea, să ne gestionăm emoțiile, în special pe cele care ne-ar putea împiedica să luăm decizii bune.”

Când vine vorba de conversații sau negocieri dificile, este important să acceptați faptul că nu puteți controla ceea ce face sau spune cealaltă persoană. Tot ce poți controla este modul în care primești informațiile și cum răspunzi. De aici capeți putere și începi să gestionezi emoțiile care apar.

Puterea smereniei

Controlul se reduce într-adevăr la o frică de necunoscut. Drept urmare, mulți dintre noi căutăm să știm totul. În negociere, partea cea mai critică a procesului este pregătirea, în care scopul este de a obține cât mai multe cunoștințe. Deși acest lucru este, fără îndoială, valoros, există beneficii dacă nu știi chiar totul despre adversarul tău.

Acest lucru nu numai că vă va conduce în mod natural să evaluați o situație în mod obiectiv, dar vă va ajuta și să vă îmbunătățiți abilitățile în timp real. Cu cât are mai puține informații un negociator, cu atât mai mult trebuie să se bazeze pe setul de abilități pe care îl are în acel moment. Acest lucru ajută, de asemenea, la construirea empatiei reciproce - evidențiind faptul că negocierile nu ar trebui să fie lipsite de emoții, ci mai degrabă să includă un management strategic al emoțiilor pentru a conduce la rezoluții mai bune.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel