Premierul Emil Boc, aflat la Beijing, i-a invitat, luni, pe oamenii de afaceri chinezi să investească în economia românească, spunându-le că România asigură încă un cost redus al forţei de muncă şi poate reprezenta pentru China o poartă de intrare spre Europa.
Într-un discurs de aproximativ o oră la Forumul de afaceri româno-chinez, şeful Guvernului a prezentat evoluţia economiei româneşti, insistând asupra măsurilor de austeritate dispuse de autorităţile de la Bucureşti, menţinerea sub control a deficitului bugetar şi datoriei publice, păstrarea cotei unice de impozitare, scrie Mediafax.
"Avem o economie în dezvoltare, unde costul forţei de muncă este încă scăzut, iar calitatea este recunoscută. România poate părea ca fiind la mare distanţă, dar tehnica modernă de transport reduce această distanţă. România poate fi un partener al Chinei, o poartă de intrare spre Europa", a spus Boc oamenilor de afaceri chinezi.
Acelaşi mesaj a fost prezentat şi de ministrul Economiei, Ion Ariton, prezent la Forum, care a susţinut că oportunităţile pe care România le poate oferi investitorilor chinezi rezultă din integrarea ţării în Uniunea Europeană, facilitând dezvoltarea activităţilor de producţie şi, implicit, posibilitatea de a exporta produsele realizate, fără taxe vamale, pe o piaţă de circa 500 milioane consumatori, precum şi pe pieţele care sunt sub incidenţa acordurilor de liber schimb semnate cu UE.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a explicat investitorilor chinezi că nevoile de dezvoltare a infrastructurii din România sunt mari şi există un portofoliu de proiecte pentru a atrage finanțare privată, în principal varianta de ocolire a Capitalei şi Canalul Dunăre-București.
"În primul caz vorbim de un proiect care vizează construirea a 101 kilometri de autostradă în jurul Bucureştiului, parte a Coridorului IV pan-european care pornește de la Constanța și ajunge în Europa Centrală și de Vest, trecând prin Budapesta, Bratislava, Viena, Praga, Dresda. Este un proiect care va asigura degrevarea traficului de marfă din zona Bucureștiului către vestul Europei sau către portul Constanța, micșorând timpul de parcurs. Valoarea estimată este de 1,9 miliarde de euro, însă suntem în proces de actualizare a acesteia în funcție de evoluțiile pieței și standardele de cost aprobate. Continuând ritmul pe care l-am impus în relaţia cu constructorii, dar şi în managementul din cadrul ministerului în ultimele şase luni, putem spune că în 2016 România va avea finalizat în totalitate Coridorul 4 pan-european pe rutier în regim de autostradă, asigurând legătura cu Europa Centrală și de Vest fapt care va impulsiona şi mai mult creşterea noastră economică în viitor", a spus Boagiu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu