Trotinetele electrice sunt din ce în ce mai prezente pe şosele, iar asta a dus şi la creşterea numărului accidentelor în care sunt implicate aceste mijloace de transport.
În 2020, deşi România a fost în lockdown din cauza COVID-19, au fost înregistrate 53 de accidente grave cu trotinete electrice. 49 de persoane au fost rănite grav, iar alte 4 au murit, conform datelor Poliţiei Române citate de România TV.
Anul trecut, în 2021, au fost şi mai multe accidente grave. Conform Poliţiei, 69 de astfel de evenimente au fost înregistrate. 62 de persoane au fost rănite grave, 7 persoane au murit.
În 2022, până la finalul lunii mai, au fost raportate deja 38 de accidente, toate soldate cu persoane rănite grav. Din fericire, nu au fost înregistrate decese.
Proprietarii de trotinete electrice din România vor fi nevoiţi să aibă poliţă de asigurare valabilă atunci când circulă cu acestea pe domeniul public, similar poliţelor RCA pentru maşini.
Schimbarea vine dintr-o directivă europeană pe care Parlamentul României trebuie să o transforme în lege în cel mult un an de zile. Ulterior, Autoritatea de Supraveghere Financiară va trebui să elaboreze normele de aplicare.
Astfel, de la 1 ianuarie 2023, posesorii de trotinete ar trebui să aibă asigurare când circulă.
"Au fost prea multe situații la nivel european, diverse țări au reclamat diverse situații de accidente în care au fost implicate trotinetele, așa cum s-a văzut și în România, se dorește și reglementarea acestor vehicule", a declarat Valentin Ionescu, director general al departamentului Asigurări din cadrul ASF.
Titi Aur, specialist în conducere defensivă, spune că în România ar fi mai bine dacă aceste asigurări ar fi făcute pe persoană fizică, nu pe maşină sau trotinetă.
"RCA-ul ar trebui să fie pe permisul de conducere, pe persoană. Trebuie sancţionat cu bonus malus cel care face accidentul. Şi nu maşina face accidentul. Eu dacă dau maşina împrumut cuiva care face accident, deşi eu sunt un şofer civilizat, maşina mea va 'beneficia' de toate sancţiunile. Prima de asigurare va creşte. Dar eu nu sunt vinovat, altul a făcut accidentul. Iar cel care a făcut abaterea va fi mereu curat în faţa asiguratorilor. Dar când am deschis subiectul ăsta în România acum 10 ani mi-au spus toţi că e o prostie, că se asigură maşina. RCA-ul trebuie să fie pe permis, indiferent dacă noi manevrăm o maşină, o motocicletă sau o trotinetă. La CASCO e altceva, acolo se asigură vehiculul", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS. CITEŞTE MAI MULTE AICI
"Dragi utilizatori de trotinetă electrică,
După cum bine știți, a apărut o serie nouă de reglementări privind utilizarea trotinetelor electrice pe drumurile publice, așa că, o să vă prezentăm treptat câteva dintre acestea. Abaterea de la ele se sancționează contravențional!
Au fost introduse pentru a vă proteja, atât pe voi, cât și pe restul participanților la trafic, pietoni, conducători auto.
1. Este interzisă deplasare pe trotuar, spațiu destinat exclusiv pietonilor!
2. Acestea se conduc pe pista pentru bicicletă, când aceasta există și în aliniament, pe drumurile publice, iar(ESTE FOARTE IMPORTANT), schimbarea direcției de mers se face prin deplasarea conducătorului pe lângă trotinetă!
3. Pe timpul nopții, staționarea trotinetei pe partea carosabilă este interzisă!
Vă lăsăm doar aceste 3 reglementări și promitem că o să revenim", a scris Poliţia Română pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu