EXCLUSIV  PROTEST TAXIMETRIȘTI: Adevăr NESPUS. Singura diferență față de UBER: Unde-i IPOCRIZIA

Taximetriștii au protestat astăzi împotriva pirateriei din domeniul transporturilor. Ei cer eradicarea activității neautorizate și nelicențiate din domeniul transporturilor de persoane. 

Lipsa transportatorilor de persoane s-a simțit în Bucureștiul și așa sufocat de fuga nebună a oamenilor după cadourile pentru Crăciun.

Cum au profitat unii taximetriștii de protestul din Piața Victoriei

Adevărul e că doar unii taximetriști au fost la protest. Alții au profitat și au umflat prețurile. În contextul cererii crescute, la fel a făcut și Uber.

O cursă care în mod normal costa 10 lei, astăzi a fost cel mai puțin 27 de lei la Uber. Pentru o cursă de 10 lei la taxi, mi-au fost ceruți 50 de lei. ”Nu plec pentru mai puțin” a fost replica tăioasă a taximetristului așezat strategic lângă un mare centru comercial din București. A spus-o sigur de multe ori. 

”Fără 50 de lei nu mă mișc”. O fi plătit taxe și impozite pentru ei? 

Colegii taximetrului protestau de la 7 dimineața în Piața Victoriei. El și-a asigurat, cel mai probabil, banii pentru sărbătorile de Crăciun. El a plătit și taxe și impozite oare pentru ”fraierirea clienților”? În vreme ce compania care l-a angajat răspundea: nu sunt mașini disponibile, el era! Dar doar la prețul stabilit de el, pentru propriul profit, nu pentru principii, nu pentru impozite și taxe. 

[citeste si]

Este adevărul pe care taximetriștii și-l spun doar între ei: nu toți sunt la fel. Iar Uber cred că este doar una dintre problemele taximetriștilor, pentru că le ”ia pâinea de la gură”, dar adevărata problemă sunt colegii lor, pe care, cumva, ar trebui să-i respingă. Se poate ”spăla” imaginea taximetriștilor? Eu cred că da, dar singurii care o pot face sunt chiar ei. De ce sunt date replici  precum ”pentru 50 de lei nu plec din loc”? De ce primim mesaje: ”nu iau patru oameni nici pentru 100 de lei?”. Nu funcționează aparatul? Nu sunt patru locuri libere în taxi? De ce trebuie să ascultăm muzica preferată a șoferului sau de ce mașina pare din ”Familia Flinstone”? 

Uber și alte companii de acest fel trebuie să plătească taxe și impozite. Nu sunt serviciu de intermediere, ci de transport persoane și trebuie să respecte legile în acest sens. (VEZI AICI DECIZIA CJUE) Uberul nu e sfânt! Crește prețul în funcție de cererea crescută, în zonele de unde de obicei sunt cereri mari, uneori îl crește uluitor de mult. Șoferii de Uber nu sunt toți impecabili, dar trebuie să recunosc că puțini fac excepție. Mașinile sunt curate, șoferii știu ce înseamnă respectul. Clienții sunt întrebați dacă aleg traseul Waze sau au un traseu preferat. 

Unde-i ipocrizia

Spunem că Uber nu plătește impozite și taxe. Dar taximetriștii care nu se mișcă din loc decât pentru 50 de lei, 70 de lei plătesc impozite și taxe pentru cursele fără aparat și pentru șpagă? Ne considerăm pretențioși că vrem ca taximetristul să nu fumeze în taxi și să aibă mașina curată, chiar și la tariful de 1,39, dar adevărul e că nu punem noi, clienții, tariful. Credeți că dacă tariful cel mai mic ar fi de 3 lei, de exemplu, nu ar mai lua bucureștenii taxiul? Taximetriștii înjură Uber, ăsta-i adevărul. Dar de ce o fac? Că nu plătește Uber impozite și taxe sau că le este luată pâinea de la gură? De ce credeți că un client ar alege o mașină cu un tarif mai mare și nu un taxi? De ce ar fi Uber și alte companii asemănătoare un exemplu de succes și nu ar fi o companie de taxi? Șoferii Uber, Taxify și de taximetrie sunt tot din București sau împrejurimi, sunt vecini, prieteni, foști colegi de școală, rude. Și atunci ce e diferit între un taxi și un Uber, cu excepția RESPECTULUI față de client? Eu zic că nimic altceva și cea mai mare ipocrizie e să nu recunoști că e adevărat tot ce am scris. 

În concluzie, eu cred că mai întâi taximetriștii ar trebui să protesteze în primul rând împotriva propriilor colegi. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel