De ce SUV-ul Hummer revine în era mașinilor electrice

General Motors a decis să reînvie modelul Hummer, cunoscut pentru proveniența dintr-un vehicul militar.

Compania cu sediul în Detroit, General Motors (GM), reînvie modelul Hummer, cunoscut pentru asemănarea cu un vehicul militar, unde își are originea, și un consum uriaș de combustibil, producând astfel un „super jeep" electric, cu putere, accelerație și cuplu incredibile, conform CNBC.

Marea dezvăluire a noii mașini electrice (EV – electric vehicle, n.r.) va avea loc duminică, la Super Bowl, eveniment-cheie al fotbalului american.

LeBron James, aproape de noul Hummer electric

 

Sursele The Wall Street Journal au transmis că GM plănuiește să folosească numele Hummer pentru noul său jeep, într-o reclamă în care apare și LeBron James.

Hummer-ul va reveni sub umbrela GMC drept un „super jeep" electric, cu 1.000CP și un cuplu de 11.600 Nm.

Producția Hummer, oprită în 2009

 

Decizia GM este una neașteptată, după ce compania din Detroit a încheiat vânzarea de Hummer-uri în fața crizelor și falimentelor de la finalul anilor 2000, din cauza prețurilor de carburant tot mai mari.

 (w300)

Inițial, la fel ca Jeep Wrangler, Land Rover Defender și celebrul Mercedes G-Wagon, Hummer își are originea în armată, fiind inițial un vehicul militar.

În 1983, AM General, o subsidiară a American Motors, a câștigat un contract de 1,2 miliarde dolari pentru a dezvolta un autoturism multifuncțional, de mare mobilitate, cunoscut drept HMMWV.

Humvee, super-vehiculul „pe steroizi”

 

Soldații l-au numit Humvee, iar autoturismele au fost folosite de armata Statelor Unite din 1985. Militarii, atrași de capacitățile sale, l-au supranumit „jeep pe steroizi", deoarece reușea să urce rampe înclinate la 60 de grade, să pătrundă prin 70 de centimetri de apă și să treacă peste obstacole de până la 50 de centimetri, conform Time,

1992 a marcat anul primului model civil de Humvee, numit Hummer, care s-a făcut cunoscut sub numele de Hummer H1, după ce GM a cumpărat AM General, în 1999.

Cea mai nefiabilă mașină

 

Aproape nemodificat față de modelul său militar, H1 cântărea în jur de 3,1 tone și un consum de 24 l/100km. Mașina a păstrat unele caracteristici pentru care era folosit în armată, cu partea frontală care i-ar fi permis să sară dintr-un avion, arată Autotrader.

Cu toate aceste „probleme” pe care prima generație de Hummer le-a avut și care nu au fost rezolvate nici de variantele H2 sau H3, un nou Hummer electric are mari șanse de reușită, iar excentricii sunt cu ochii pe anunțul de la Super Bowl, care va dezvălui bestia de 1.000CP.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.29