Colectivul de artă „Apparatus 22”, la Muzeul de artă contemporană Stedelijk din Amsterdam

Magdalena Popa Buluc / 14 iun 2017 / 15:58 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Institutul Cultural Român Bruxelles susţine proiectul Positive Tension (on curating) prezentat de artiștii colectivului Apparatus 22, la Muzeul de artă contemporană Stedelijk din Amsterdam, duminică, 18 iunie.

Institutul Cultural Român Bruxelles susţine proiectul Positive Tension (on curating) prezentat de artiștii colectivului Apparatus 22, la Muzeul de artă contemporană Stedelijk din Amsterdam, duminică, 18 iunie.

 

Evenimentulmarchează epilogul programului Why is Everybody Being So Nice: the Power Nap desfăşurat în cadrul proiectului curatorial 2017 al Centrului de artă De Appel din Amsterdam, şi lansarea unei publicaţii virtuale despre codurile etice în domeniul artei contemporane la evenimentul deschis publicului larg, în Auditoriumul Muzeului Stedelijk.

 

Apparatus 22 îi va provoca pe participanţi la un maraton de gândire critică despre practicile curatoriale cu cea mai recentă lucrare a sa, Positive Tension (on curating). Artiştii vor formula 130 de întrebări pe diverse teme (mituri, tabuuri și reguli) despre curatoriat și relația cu publicul, despre instituții, etică și noi moduri de lucru în artă. Întrebările vor fi transmise spectatorilor sub forma unei explozii de confetti, într-un registru coregrafic şi scenografic plin de umor și creativitate.

 

Inițiată în cadrul școlii de vară “How many cures can a curator cure?” de la Rogaland Kunstsenter (Stavanger, Norvegia, 2016), lucrarea s-a bucurat de un real succes la Torino, Baku, Cluj etc.

“Chiar dacă există un set de reguli și momente structurate în transpunerea lucrării nicio prezentare nu este identică cu cealaltă. Acest lucru face irezistibilă provocarea unei noi performanțe de anduranță la muzeul Stedelijk din Amsterdam împreună cu grupul internațional de curatori participanți în De Appel Curatorial Programme”, descrie Apparatus 22 autenticitatea fiecărei reprezentații.

 

Apparatus 22 (Erika Olea, Dragoş Olea, Maria Farcaş şi Ioana Nemeş -1979-2011) este un colectiv transdisciplinar de artă preocupat de dinamica relaţiilor complexe dintre economie, politică, studii de gen, religie, mișcări sociale și dintre modă /sistemul fashion cu scopul de a dezvălui teme de reflecție asupra societății contemporane. Un subiect actual de reflecţie din practica lor artistică este universul SUPRAINFINIT în care speranţa devine unealtă critică în modelarea prezentului şi a viitorului.

Apparatus 22 a participat la nenumărate festivaluri şi expoziţii precum Bienala de Artă Contemporană (Veneţia), Muzeul de Artă Modernă MUMOK (Viena), Ujazdowski Castle CCA, Varșovia, Steirischer Herbst, Graz, Akademie Schloss Solitude, Stuttgart, Muzeul de Artă Contemporană, București, KunstMuseum Linz, Academia Regală de Arte Frumoase din Bruxelles etc. În prezent, membrii colectivului lucrează în Bucureşti şi în Bruxelles.

Renumit pentru colecțiile de artă modernă și design din întreaga lume, Muzeul de artă contemporană Stedelijk din Amsterdam este o atracţie turistică şi un centru dinamic prin natura evnimentelor pe care le organizează: spectacole, filme, concerte, prelegeri etc. Muzeul găzduieşte lucrări originale de Picasso, Chagall, Matisse, Cézanne și de Kooning, o impresionantă colecție de fotografie olandeză, obiecte de mobilier, ceramică, porțelan și colecţia De Stijl a istoriei designului olandez. Peste 95.000 de vizitatori au trecut pragul muzeului în septembrie 2012 după finalizarea lucrărilor de renovare şi modernizare.

 

Centrul de artă De Appel din Amsterdam este cunoscut drept unul dintre cele mai prestigioase programe de curatoriat nonacademice din Europa, care investighează forme alternative de organizare a expoziţiilor. Din 1994 centrul organizează programe curatoriale de zece luni care reunesc şase curatori internaţionali din diferite medii academice şi experimentale. Anual, participanţii dezvoltă un proiect în cadrul De Appel şi co-organizează un eveniment pe aceeaşi temă curatorială cu Muzeul Stedelijk.

Why Is Everybody Being So Nice? este curatoriat de Mira Asriningtyas, Lucrezia Calabrò Visconti, Mateo Chacon-Pino, Kati Ilves, Shona Mei Findlay şi Fadwa Naamna.

 



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


n-nxt.13