EXCLUSIV  Au reapărut Loganul gri și Loganul alb. LOVITURĂ: Adevărul despre spaima șoferilor

Anca Murgoci / 18 aug 2019 / 15:59 Salveaza PDF Comentarii
logan alb
Descriere foto: logan alb

Este o întreagă dezbatere în mediul online după ce au reapărut Loganul gri și Loganul alb la Buzău (și nu doar acolo).

Ne referim, desigur, la radarele de pe mașinile Logan, neinscripționate, cu geamuri fumurii, parcare, de cele mai multe ori, neregulamentar care ar trebui să-i dezarmeze pe șoferii din România. Mașinile pot surprinde, cu ajutorul camerelor de bord, încălcări are regulilor de circulație.

Șoferii se simt spionați și nu li se pare corect că Poliția se folosește de radarele fantomă pentru a-i sancționa. În traducere liberă, există unii șoferi care consideră perfect normal să încalce regulile de circulație, dar anormal ca Poliția să aibă voie să-i supravegheze.

Măcar de s-ar reduce numărul accidentelor datorită mașinilor Logan de care se tem conducătorii auto! De ce te-ar deranja prezența acestora dacă circuli legal? Foarte bine că sunt altfel de mașini în trafic! Puțini realizează în ce pericol se află dacă, de exemplu, merg cu 51 km/h în loc de 50 km/h în localitate! Dacă ai ghinion să faci accident, ți-a sărit un om în față și expertiza dovedește că aveai 51 km/h în loc de 50 km/h, ești vinovat. Un om moare nevinovat, chiar dacă poate nu avea ce căuta în respectivul loc, pentru că ți-ai asumat un risc inutil. Dacă te prinde radarul cu maximum 59 km/h, nu pătești nimic, nici măcar amendă nu iei pentru că radarul consideră că poate fi o mică diferență.

România este campioană la tragediile pe șosele

 

Suntem numărul 1 în Europa la numărul de morți în accidente rutiere. Dincolo de stabilirea vinovățiilor în diferite părți, ar trebui să ne uităm la noi. De ce facem LIVE când suntem la volan? De ce mergem cu 51 km/h în loc de 50 km/h? De ce depășim neregulamentar? De ce ne urcăm beți la volan? De ce spunem că nu se simte la fiolă o bere? De ce nu ne punem centura de siguranță? De ce ne uităm pe bancheta din spate în timp ce conducem? De ce vorbim la telefon la volan? De ce avem o problemă că au reapărut Loganul gri și Loganul alb? De ce trebuie să fim anunțați că urmează undeva un radar?

Niște politicieni șmecheri - că din BMW sau alte mașini puternice nu prea simți mirosul morții de pe șosea - au venit cu ideea interzicerii mașinilor fantomă. USR a tăcut în privința legii. Mai exact, Parlamentul a adoptat legea care prevedea că maşinile de poliţie cu radar trebuie presemnalizate cu un panou afişat cu 500 – 1.000 de metri înainte, pe sensul de mers. De asemenea, se arăta că maşinile cu radar trebuie să fie inscripţionate vizibil, dar şi poziţionate vizibil, iar dispozitivele radar de tip pistol să nu poată fi folosite la mai mult de 10 metri de maşina de poliţie.

Klaus Iohannis a trimis legea la CCR, iar propunerea legislativă s-a întors în Parlament, unde, în toamnă, după ce se întorc din vacanța parlamentară, aleșii vor putea să încerce o nouă formă a documentului sau chiar să-l respingă cu totul.

Și atâta timp cât suntem numărul 1 la masacre pe șosele, de ce nu trebuie să venim și cu măsuri draconice? Desigur... dacă draconic înseamnă un Logan alb sau unul gri. Draconic ar putea însemna amenzi să ne usture când uităm să ridicăm piciorul pe pedala de acclerație.

Iar parlamentarii care n-au altă treabă și fac doar șmecherii pentru a ne menține în topul morților de pe șosele, ar trebui să vină cu măsuri și legi, cu adevărat, utile. Eu știu că atunci când ai mașină puternică înseamnă că ai și bani, deci nu-ți pasă de amendă, dar poate îți pasă de omul care are Logan și s-ar putea să-l storci ca pe gândaci într-o clipă de neatenție. Desigur, nu trebuie să fii parlamentar ca să ucizi. Este suficient să fii șmecher.

Apropo, știți că Șerban Huidu are, din nou, voie să conducă?

 

Trimis în judecată pentru ucidere din culpă în urma accidentului soldat cu trei morţi din octombrie 2011, Șerban Huidu fusese condamnat la patru ani cu suspendare de închisoare. În plus, el primisese interdicţia de a se urca la volan pentru o perioadă de şase ani, interdicție care a expirat pe 7 februarie 2019.

Deci până vom avea autostrăzi, până când calea ferată va fi reparată astfel încât să circulăm cu trenuri de mare viteză (sau măcar până când vom avea loc în tren din cauza gratuității pentru studenți), ar trebui să învățăm să conducem prudent. Și dacă este cazul, să umplem țara de Loganuri albe și gri! Până la urmă, este vorba despre salvarea unor vieții.

Și decât să ne plângem morții sau ce resturi mai găsim din ei pe șosele - mai bine înjurăm că nu ajungem la timp, acasă, să vedem meciul. Asta în cazul în care nu rămânem mutilați pe viață.

Multe dintre accidentele mortale se petrec chiar pe autostrăzi, deci scuza că nu avem infrastructură pică. Rămâne de văzut ce se va întâmpla în toamnă - ce vor decide parlamentarii - să-i ajute pe vitezomani și să ne transforăm într-un câmp de război pe șosele, mai mult decât suntem, sau nu.

La un moment dat, asta e, politicienii trebuie să ia și măsuri mai puțin populare ca să încerce să salveze viața oamenilor.


Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26