\"PNL, prin ministrul de Finanţe din acel moment, care ne aparţinea, domnul Chiţoiu, a optat pentru varianta introducerii accizei, începând cu 1 ianuarie. A fost deci o măsură asumată de noi și deși nu mai suntem la guvernare ne-o asumăm ca atare. Faptul că, la sfârșitul anului trecut, ca urmare a tratativelor dintre domnii Băsescu și Ponta de amânare a introducerii taxei de la 1 aprilie, e o decizie pe care a luat-o premierul\", a declarat, miercuri, Antonescu.
Liberalul a explicat că rațiunea introducerii acestei taxe a fost construcția de autostrăzi sau reducerea CAS cu 5%.
\"Important e altceva: noi am fost de acord cu introducerea ei din două motive. Fie pentru a crea spațiu fiscal pentru reducerea CAS cu 5%, fie trimiterea acestor bani suplimentari într-un fond special destinat investițiilor din infrastructură mare, cu precădere construcției de autostrăzi\", a spus Antonescu.
\"În momentul în care apar contradicții flagrante între ministrul de Finanțe și premier – în care unul nu ne spune nimic și altul că banii merg spre pensii și salarii... sigur că noi luăm distanță de aceste lucruri\", a mai afirmat el.
\"Acciza pentru reducerea CAS cu 5% \'Da\', acciza pentru construcția de autostrăzi \'DA\', dar NU și acciza pentru acel loc mare unde se strâng toți banii și se dau clentelei de partid\", a avertizat liberalul.
Ministrul Finanțelor Ioana Petrescu a declarat marți că introducerea accizei de 7 eurocenți la combustibil este imperioasă pentru a nu exista riscul incapacității de plată a salariilor și pensiilor. Afirmația ministrului contrazice argumentația pe care a construit-o premierul pentru a justifica nevoia acestei taxe, despre care spunea că va merge într-un fond special dedicat autostrăzilor.
Președintele Traian Băsescu a protestat constant față de introducerea acestei taxe, spunând că banii proveniți din strângerea acesteia vor merge la baronii locali în an electoral.