Reţeaua de socializare Faceboook va uniformiza aspectul reclamelor si cel al postărilor comune. Aceasta schimbare este menită să ajute companiile care îşi fac publicitate astfel să atragă atenţia utilizatorilor în egală măsură ca postările prietenilor lor.
Autor: Ionuț Ovidiu Chelu
Diferenţa dintre conţinutul plătit şi cel postat gratuit pe Facebook va consta într-un singur chenar gri, în subsolul postării propriu-zise, în care va apărea cuvântul „sponsorizat”.
Un purtător de cuvânt al platformei este de părere că această schimbare va ajuta companiile care plătesc spaţiul publicitar. Acestea nu concurează doar între ele, ci şi cu evenimentele de zi cu zi. Astfel, o postare conform căreia un prieten bun se însoară va atrage mereu atenţia în detrimentul unei reclame.
Mai mult, clienţii reţelei nu va trebui să parcurgă paşi în plus pentru postarea „articolelor sponsorizate” . Angajaţii Facebook vor genera contextul social pentru spori eficienţa mesajului publicitar.
Reţeaua a avut probleme în urmă cu un an jumătate, când au lansat prima dată reclamele de tip „articol sponsorizat”. O mare problemă a fost valul de utilizatori care se logau de pe device-uri mobile, căruia Facebook-ul i-a făcut cu greu faţă. În ultimul an de zile, eforturile au fost îndrumate spre optimizarea mesajelor publicitare, chiar şi în cazul utilizatorilor mobili.
În următoarele şase luni de zile, Facebook-ul va implementa această soluţie în toate colţurile lumii. Ei îşi propun să înjumătăţească numărul imens de tipuri de mesaj publicitar, oferind totodată posibilitatea creerii unui anume tip, în baza unor serii de întrebări legate de target-ul companiilor.
Reţeaua de socializare doreşte să atragă astfel atât companii mici, cât şi firme mari, cu un sistem publicitar sofisticat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu