Răscoală în Ardeal: Camioane cu lemne pentru Ungaria, sechestrate

Arestarea fostului  director al Direcţiei Silvice Cluj, Traian Mariş, a scos la lumină dezastrul din Apuseni referitor la defrișările masive de masă lemnoasă, unde mafia lemnului și-a făcut propria lege, cu implicații în lumea politică și a Poliției Circulație, scrie cotidianul.ro.

[caption id="attachment_310643" align="alignnone" width="640"] Foto: citiynews.ro[/caption]

În rapoartele oficiale au apărut mii de hectare defrișate ilegal, cu autotrenuri  care transportă noapte de noapte material lemnos fără avea însă RCA, licenţe de transport sau taloane de înmatriculare. Acuzaţiile de acum luni de zile aduse de poliţişti nemulţumiţi din zona Huedin, legate de şeful Poliţiei Rutiere Huedin, Gheorghe Călătan, prin contur. Mafia lemnului poate exista şi poate transporta material lemnos doar prin directa grijă a şefilor Poliţiei Rutiere.

 În noaptea de luni spre marţi peste 100 de săteni din comuna Măguri Răcătău au sechestrat două autotrenuri burduşite cu lemne, despre care ei afirmă că ar transporta material lemnos furat. Camioanele au fost forţate să oprească şi apoi conduse la postul de Poliţie din localitate. Oamenii au cerut intervenţia Poliţiei şi a lucrătorilor Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânătoare (ITRSV), care au declanşat o anchetă.

 "Camioanele astea au fost încărcate azi-noapte, pe furiş, în pădure şi urmau să plece. Cel mai probabil direct în Ungaria. Camioanele sunt ale unui pădurar care l-a denunţat pe directorul de la Direcţia Silvică Cluj, Traian Mariş", a povestit un localnic pentru stiridecluj.ro.

 Culmea este că situaţia nu este una de ieri de azi ci de ani de zile! Din Apuseni se transportă în fiecare noapte, pe drumurile naţionale şi europene, zeci poate chiar sute de metri cubi de material lemnos! Acest lucru este posibil doar cu complicitatea poliţiştilor de la Circulaţie, care închid ochii la aceste fărădelegi şi sunt complici la furtul masiv de lemn.

[caption id="attachment_310645" align="alignnone" width="640"] Foto: stiridecluj.ro[/caption]

Unul din autotrenuri – B 42 RAS nu avea asigurare RCA obligatorie, celălalt – B 04 VFR avea talonul de înmatriculare reţinut din noiembrie 2012. Capul de TIR aparţine firmei Volvo Forest, asociat unic Bîlc Călin, tocmai denunţătorul directoului arestat de la Direcţia Silvică, Traian Mariş!! Mai mult, Bîlc se află într-un ciudat conflict de interse, fiind, deopotrivă pădurar şi acţionar unic la o firmă care se cupă de ....transportul lemnelor!

 În ceea ce priveşte auto B 26 CRF, aceasta aparţine firmei Crinelforest SRL Gilău. În urma constrolului, pe remorcă a fost găsit un plus de 12 tone material lemnos, întocmindu-se dosar penal. Crinelforest SRL are ca asociat unic pe Frandeş Cristian Ioan, şef district Ocolulul Silvic Privat Băişoara, unde şef ocol este tocmai directorul interimar al Direcţiei Silvice Cluj, Holonic, cel sosit pe post după arestarea fostului director Mariş.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel