Conform unui comunicat al AEP, chestionarul online pentru operatorii de calculator a fost completat de 13.024 de persoane, reprezentând 69,53% din totalul acestora, în timp ce chestionarul online pentru experţii electorali - de 24.565 de persoane, reprezentând 65,58% din totalul acestora.
În ceea ce priveşte chestionarul aplicat experţilor electorali, acesta a relevat că 51,2% dintre respondenţi au considerat că ziua alegerilor a decurs normal; 21,1% au apreciat că dificultăţile au fost determinate de faptul că alegerile europarlamentare s-au desfăşurat în acelaşi timp cu referendumul; 10,1% au întâmpinat probleme din cauza înscrierii olografe a unui număr mare de alegători care au votat pe lista suplimentară; 7,4% au întâmpinat probleme din cauza gestionării concomitente a două tipuri diferite de scrutine, în timp ce 4,9% au apreciat că scanarea cărţilor de identitate s-a făcut cu dificultate, iar 2,6% au spus că operatorul de calculator nu a făcut faţă numărului mare de alegători veniţi la vot.
Referitor la instruirea de care au beneficiat preşedinţii birourilor electorale şi locţiitorii acestora, a fost notată cu 10 de către 54,8%; cu 9 - de către 26,7%; cu 8 - de către 11,5% şi cu 7 - de către 3,2%.
Materialele de informare puse la dispoziţie de către AEP au fost considerate utile şi foarte utile de către 97% dintre subiecţii chestionarului.
Peste 92% au apreciat cooperarea cu locţiitorul/preşedintele BESV, dar şi cu operatorul de calculator ca fiind bună sau foarte bună. Pe de altă parte, în ceea ce priveşte cooperarea cu reprezentanţii partidelor în BESV a fost considerată bună sau foarte bună de către peste 83%, normală de către 14,1%, în timp ce 2,1% au calificat-o ca fiind slabă.
Întocmirea procesului verbal de constatare a rezultatelor votării a fost catalogată ca fiind normală de către 55,1%, uşoară sau foarte uşoară - de peste 35% şi dificilă sau foarte dificilă - de peste 9%.
Totodată, 6,7% dintre experţii electorali au spus că au existat persoane care prin acţiunile lor le-au îngreunat activitatea, prin presiuni nejustificate (preponderent a fost vorba despre reprezentanţii partidelor sau despre alegători).
Modul de organizare a procesului electoral a fost notat cu 10 de către 49% dintre respondenţi, cu 9 - de către 32,3%, cu 8 - de către 11,9% şi cu 7 - de către 3,2%.
Modul în care a fost organizată predarea materialelor după votare de către birourile electorale judeţene şi prefecturi a fost notată cu 10 de către 24,7%, cu 9 - de către 17,7%, cu 8 - de către 13,3%, cu 7 - de către 8%, în timp ce 9,8% au acordat nota 1.
Totodată, 5,7% au precizat că au întâmpinat probleme în primirea unei zile libere în ziua următoare alegerilor, 1% au avut dificultăţi la primirea indemnizaţiei, iar 2,6% au arătat că nu vor participa la viitoarele procese electorale dacă vor fi desemnaţi ca preşedinte sau locţiitor.
În ceea ce priveşte chestionarul aplicat operatorilor de calculator, acesta a relevat că 44,8% au notat cu 10 modul de organizare a procesului electoral; 27,5% cu nota 9; 16,2% cu nota 8; 5,4% cu nota 7; 2,5% cu nota 6; 1,4% cu nota 5.
Instruirea de care au beneficiat a fost notată de către 70,8% dintre respondenţi cu 10, în timp ce 19,9% i-au acordat nota 9, iar 6,1% nota 8.
De asemenea, 87,3% au precizat că nu au avut probleme cu funcţionarea tabletei. Funcţionarea aplicaţiei a fost notată cu 10 de către 62,6%, cu nota 9 - de către 24%, cu nota 8 - de către 8,6% şi cu nota 7 - de către 2,6%.
Totodată, 13% au avut probleme cu conexiunea la internet, iar 21,3% au avut dificultăţi în scanarea documentelor de identitate.
Cooperarea cu preşedintele şi locţiitorul BESV a fost considerată foarte bună de către 77,3% dintre subiecţi, în timp ce 17,8% au apreciat că aceasta a fost bună.
Cooperarea reprezentanţilor partidelor în BESV a fost considerată foarte bună de către 53,3%; bună - de către 36,9%, medie - de către 7,5%, slabă - de către 1,6% şi foarte slabă - de către 0,7%.
Totodată, 7,3% au menţionat că au existat persoane care prin acţiunile lor le-au îngreunat activitatea, prin presiune nejustificate. 8,1% au precizat că au întâmpinat probleme la predarea tabletelor, 8,6% - au întâmpinat dificultăţi în primirea unei zile libere în ziua următoare alegerilor, iar 3,4% - au avut probleme la primirea indemnizaţiei.
Chestionarul a fost transmis prin sms şi e-mail celor 18.730 de operatori de calculator şi 37.460 de preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare sau locţiitori ai acestora. Obiectivul acestei acţiuni a fost evaluarea corectă şi reală a modului de desfăşurare a activităţilor biroului electoral al secţiei de votare în vederea îmbunătăţirii tuturor aspectelor care alcătuiesc aceste activităţi, se arată în comunicatul AEP.