Mitchell Ring și Jennifer Colin călătoreau din Melbourne spre Doha, în drum spre o vacanță de vis la Veneția, când o femeie a murit în mijlocul culoarului, lângă ei. Potrivit relatărilor lor, echipajul de cabină i-a așezat trupul neînsuflețit, acoperit cu pături, lângă domnul Ring, fără a-i oferi posibilitatea de a se muta, deși existau locuri libere, relatează BBC.
Reacția Qatar Airways
Compania aeriană și-a cerut scuze pentru „orice inconvenient sau suferință pe care acest incident ar fi putut să o cauzeze” și a declarat că este în proces de contactare a pasagerilor.
Cu toate acestea, cuplul afirmă că nu a fost contactat și nici nu i s-a oferit sprijin din partea Qatar Airways sau Qantas, linia aeriană prin care rezervaseră biletele. Ei consideră că ar trebui să existe un protocol clar pentru îngrijirea pasagerilor în astfel de situații.
„Datoria de a avea grijă de pasageri”
Mitchell Ring a declarat pentru Channel Nine că echipajul a reacționat „imediat” când femeia s-a prăbușit, însă aceasta nu a putut fi salvată. Apoi, trupul neînsuflețit a fost mutat spre clasa business, dar, din cauza dimensiunilor femeii, nu a putut fi transportat prin culoar.
„Au văzut că erau locuri disponibile lângă mine”, a spus el. „Mi-au spus: ‘Te poți muta, te rog?’ Și am zis: ‘Sigur, nicio problemă’. Apoi au așezat doamna pe locul în care stăteam eu.”
În timp ce Jennifer Colin a reușit să găsească un loc liber în apropiere, lui Mitchell Ring nu i s-a oferit această opțiune, deși existau scaune disponibile.
Solicitarea unei mai bune gestionări a incidentelor
La aterizare, pasagerii au fost rugați să rămână pe loc în timp ce personalul medical și poliția au urcat la bord. Mitchell Ring a spus că a fost șocat când paramedicii au început să ridice păturile și a văzut chipul femeii decedate.
Cuplul insistă că ar trebui să existe un protocol mai bun pentru astfel de situații. „Ar trebui să fim contactați pentru a ni se oferi sprijin, consiliere”, a spus Colin. „Înțelegem că nu putem învinui compania aeriană pentru moartea doamnei, dar trebuie să existe un sistem care să aibă grijă de pasageri.”
Declarațiile companiilor aeriene
Într-o declarație oficială, Qatar Airways a transmis: „În primul rând, gândurile noastre sunt alături de familia pasagerei care a decedat la bordul zborului nostru. Ne cerem scuze pentru orice inconvenient sau suferință cauzată de acest incident și suntem în proces de contactare a pasagerilor, în conformitate cu politicile și procedurile noastre.”
Un purtător de cuvânt al Qantas a declarat că „procedurile pentru gestionarea incidentelor la bord sunt administrate de compania aeriană operatoare, în acest caz, Qatar Airways.”