Guvernul a aprobat, săptămâna trecută, un document prin care se introduce o taxă pentru circulaţia pe autostradă, în paralel cu rovinieta, deoarece sumele alocate de la buget şi din veniturile CNADNR nu sunt suficiente pentru întreţinerea autostrăzilor care vor fi construite cu finanţare UE.
Sursa mai relevă că, prin facilitatea de finanţare JASPERS lansată de Comisia Europeană (Joint Assistance to Support Projects in European Regions - Asistenţă comună pentru susţinerea proiectelor în regiunile europene), susţinută din fonduri structurale şi din Fondul de Coeziune al UE, va fi realizat, până la sfârşitul acestui an, un studiu de analiză privind sistemele de finanţare, prin taxare directă şi/sau vinietă, a autostrăzilor din alte ţări europene şi posibilităţile de aplicare a acestui sistem în România, studiu care va asigura "substanţă" deciziei finale a Ministerului Transporturilor şi Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri privind sistemul de taxare optim. Documentul a fost avizat atât de Ministerul Transporturilor, cât şi de Ministerul Finanţelor.
România are în prezent 320 kilometri de autostradă.
Citeşte şi: