EXCLUSIV  De ce vând companiile mai multe bilete decât locuri în avion. Ramona Colea: Primul venit, primul servit. Ce drepturi are pasagerul

Drepturile pasagerilor de avion explicate de Ramona Colea, CEO Flight Claim / Foto: freepik.com
Drepturile pasagerilor de avion explicate de Ramona Colea, CEO Flight Claim / Foto: freepik.com

Ramona Colea, CEO Flight Claim (companie care se ocupă de apărarea drepturilor pasagerilor) a făcut mai multe precizări și a explicat pe larg tot ceea ce trebuie să știe românii care călătoresc cu avionul în privința drepturilor pe care le au, la interviurile DC NEWS şi DC NEWS TV.

”Flight Claim este un serviciu care se adresează pasagerilor atunci când se confruntă cu problemele cu care se confruntă cu o problemă când a ajuns la destinație cum ar fi, o întârziere mai mare de trei ore și a pierdut conexiunea, ori nu-și găsesc bagajele, ori acestea au întârziat sau nu le găsesc niciodată. O altă problemă este refuzul de îmbarcare, cum ar fi faptul că nu mai sunt locuri în avion”, a explicat Ramona Colea.

Șefa Flight Claim a explicat și de ce se vând mai multe bilete de avion decât locuri: ”Există o practică, nu ca să se vândă mai multe locuri în avion ci, în urma unor statistici, s-a constatat că un număr de pasageri nu se prezintă la zbor. Ori ideea călătoriei cu avionul este ca aparatul să zboare plin, atunci zborul fiind profitabil”.

Citește și: Ţi-a fost anulat zborul? Ce e de făcut. Ramona Colea: Urmează calvarul recuperării sumelor

”Observând că numărul de pasageri este mai mic cu 10%, de exemplu, atunci compania va vinde 110% bilete. În cazul în care se prezintă 110% din pasageri, atunci se aplică termenul ”primul venit, primul servit”, adică primul venit în termenul de check-in, respectiv cu două ore înainte de decolare. Dacă pasagerul depășește acest termen, compania nu mai are nicio responsabilitate să îl compenseze în niciun fel. Tipul acesta de pasager este o rezolvare foarte ușoară pentru companie”, a mai punctat Ramona Colea într-un interviu exclusiv DC NEWS. 

Experta a mai spus că: ”Compensația este în aceste cazuri ca și în cazul întârzierii sau a anulării și variază între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța totală a călătoriei. Pe deasupra compania trebuie să îi dea pasagerului un zbor nou, să îl reruteze până la destinația finală. Dacă pasagerul nu mai dorește să călătorească, trebuie să îi ramburseze prețul plătit în termen de șapte zile iar dacă îl rerutează pe un zbor într-o altă zi, până atunci trebuie să îi asigure cazare și transport”.

Citește și: Aviația la începutul anului 2022. Osiceanu, despre start-up-uri: Avantajele și dezavantajele acestui fenomen care a acaparat zborurile

Cât plăteşte pasagerul pe un nou bilet

”Rerutarea se face în prețul biletului. Pasagerul nu mai trebuie să plătească nimic. El în baza biletului respectiv trebuie să călătorească cu, atenție, orice companie aeriană. Dacă biletul era low-cost compania nu poate spune că: ”Nu pot să vă pun pe alt avion pentru că zborul nu este low-cost”. Este un risc pe care trebuie să și-l asume. Pasagerul dacă este dispus să facă și escală, compania trebuie să ofere și această opțiune. Conform regulilor europene companiile trebuie să ofere pasagerului cel mai apropiat zbor disponibil”.

VEZI MAI MULTE ÎN VIDEO

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel