Spectacolul s-a jucat cu casa închisă și a fost întâmpinat cu cronici elogioase în presa britanică. Chiar înainte de premieră au apărut 5 avancronici, la care s-au adăugat, până acum, 8 cronici propriu-zise. Anticipând o producție de valoare, Lyn Gardner de la prestigiosul „The Guardian" nominaliza spectacolul printre cele mai bune opțiuni teatrale la Londra în săptămâna 5-12 februarie, iar Natasha Tripney, redactor-şef al influentei „The Stage", îl recomanda ca neapărat de văzut la această ediție a VAULT Festival.
Într-adevăr, criticii au remarcat, la unison, jocul excelent al protagoniștilor, interpretarea muzicală a lui Nicholas Allen, precum și relevanța politică a textului. În cronica sa de 4 stele, Kata Karath de la „Central and Eastern European London Review" notează că „piesa reuşeşte să redea cu delicateţe esenţa sistemului comunist, folosind aşa-zisa «mentalitate de turmă» a oamenilor şi rutina plicticoasă de zi cu zi". Bojana Jankovic în „Exeunt Magazine" vorbeşte despre problemele complexe pe care piesa le pune în discuţie şi îl compară pe violoncelist cu „[...] însuşi Vişniec, obligat să-şi părăsească ţara". Philip Fisher în „British Theatre Guide" consideră că „actorii au fost magistral îndrumați de către Vasile Nedelcu, demonstrând o deosebită artă actoricească, dar şi o formă fizică de invidiat, în această piesă care merită să fie reluată cât de curând şi în alte contexte". În „London Life", Shaun Traynor remarcă, printre altele, cât de potrivit este contextul în care se joacă producţia: „în catacombele staţiei de tren Waterloo – un spaţiu mai mult decât potrivit, unde zgomotul trenurilor ce trec pe deasupra poate fi asemănat sunetului amenințător al tancurilor avansând sau al unui bombardament". În „LondonTheatre1", Terry Eastham recunoaște că: „Piesa m-a scos din zona de confort şi consider că am avut parte de ceva cu totul deosebit. Ca să fiu sincer, şi acum, la două zile după ce am văzut spectacolul, mă tot gândesc la el, lucru care nu se petrece nici pe departe cu fiecare piesă pe care o văd". În cronica apărută pe blogul cultural „Remotegoat" este apreciată, pe lângă montare, și iniţiativa ICR de a prezenta publicului britanic piese româneşti jucate în limba engleză de echipe creative formate, în principal, din români, de altfel o formulă de promovare din ce în ce mai prezentă în programul Institutului londonez.
Desfăşurat în câteva spaţii industriale de sub Gara Waterloo reconvertite într-un popular hub cultural-teatral, VAULT este unul dintre festivalurile de teatru alternativ și experimental cele mai cunoscute ale Londrei, care atrage la fiecare ediție atât audiențe numeroase, cât și presa cea mai influentă.
Vasile Nedelcu a absolvit regia la Academia de Teatru şi Film din București sub îndrumarea profesorului Visarion Alexa. Între anii 1995 şi 1998, producţiile sale teatrale au fost selectate în repetate rânduri la Festivalul Naţional de Teatru de la Bucureşti. Vasile Nedelcu s-a stabilit în Marea Britanie în urmă cu peste 10 ani, activând aici ca regizor şi profesor de teatru. A colaborat, în calitate de regizor, cu numeroase festivaluri de teatru, printre care Festivalul Glasshouse, Stourbridge, Edinburgh Fringe și Brighton Fringe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News