EXCLUSIV  Cum descoperi talentele și calitățile copilului tău – Ghidul părinților care vor să-l înțeleagă cu adevărat

Sursa foto: Freepik.com
Sursa foto: Freepik.com

Trainerii Ana și Alexei Acsinte au explicat în emisiunea „Părinți Prezenți” cum să descoperi talentele, abilitățile și calitățile copilului tău.

Într-o lume în care copiii sunt adesea împinși să performeze încă din primii ani de viață, Ana și Alexei Acsinte propun o abordare cu totul diferită: copilăria nu e o etapă de bifat, ci un tărâm de explorat cu blândețe, curaj și curiozitate. Traineri în educație și părinți a trei fete – Alma, Amelie și Anastasia – cei doi au fondat un spațiu educațional în care copiii nu sunt forțați să „dea rezultate”, ci încurajați să-și descopere vocea interioară.

Pe rețelele sociale, Ana și Alexei vorbesc deschis, cu umor și onestitate, despre provocările educației, despre presiunea notelor, despre cum relația cu propriul copil devine uneori și un drum de vindecare pentru părinți. Și despre cum, în cele din urmă, adevăratul talent al unui copil iese la lumină atunci când este încurajat, nu evaluat. În esență, am aflat că este o greșeală să încerci să-i cauți talentele copilului tău. Abordarea este cu totul alta, iar cei doi traineri au explicat cum pot fi descoperite talentele, abilitățile și calitățile copilului în cadrul emisiunii Părinți Prezenți.

"Îl ajutăm să prindă curaj și să ne spună în mod intuitiv mai multe despre el"

“Avem tendința de a ne uita la un talent încă de la vârste foarte mici. Ne gândim ce talent sesizăm noi la copil. Însă, înainte de a-și dezvălui talentul, acel copil are nevoie să fie ascultat, validat, încurajat, astfel încât să prindă glas. E important să iasă la suprafață glasul lui, să poată spună ce simte, cum simte, de ce simte, să interacționeze cât mai mult. Așadar, tipul acesta de educație nonformală pe care îl facem este pentru a scoate glasul copilului la suprafață. Nu ne uităm la talentele pe care le poate avea. Îl ajutăm să prindă curaj și să ne spună în mod intuitiv mai multe despre el. Ulterior este posibil să descoperim un talent special sau nu neapărat unul special, dar categoric valoros.

Ce îmi vine acum în minte este o poveste cu un copilaș care acum are 11 ani. Avea vreo 3 anișori când începuse frecvența la programul zilnic pentru copii preșcolari. Avea o anxietate de separare foarte ridicată. Nu voia sub niciun chip să stea singur. Așa că, preț de vreo 3 săptămâni, tatăl lui și-a luat laptopul, a început să lucreze din sala de curs unde era și grupa de copii, stătea într-un colț, iar Rareș, timid, în fiecare zi, mai făcea câte jumătate de pas către ceilalți copii și către traineri. Totuși, simțea în continuare nevoia de a sta cu tata, dar se expunea treptat și la ceilalți. Încet, ușor și sigur, copilul a început să prindă încredere, să prindă glas.

Acum Rareș, la 11 ani, face tenis de performanță. Nu ai fi zis că, în acel context, ar putea avea un talent special și că ar putea să evolueze în felul acesta. E important să o luăm pas cu pas și să ne uităm mai mult la fond decât la formă. Eu cred că perioada aceasta preșcolară este precum fundația unei case. Ca să poți construi cu un etaj, cu două, cu trei, cu câte vrei, este important să ai o fundație de calitate. Dacă fundația nu este de calitate, se dărâmă și panourile solare, și termopanele de cea mai bună calitate, și etajele, absolut tot. Deci, e important, înainte să căutăm talentele, să ne ocupăm de o bază solidă a copilului, în care să prindă încredere și glas. Adesea ne gândim că, la vârstele acestea, când sunt foarte mici, ‘nu prea știu ei lucruri. Ce știu ei? Se joacă’. Nu e chiar așa”, a explicat Ana Acsinte.

VEZI TOATĂ EMISIUNEA AICI:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2025 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]
pixel