Facebook a argumentat că reţelele de socializare pot fi benefice pentru bună-starea oamenilor dacă aceştia folosesc tehnologia într-o manieră activă, cum ar fi să trimită mesaje prietenilor, nu într-o manieră pasivă, cum ar fi derularea fluxului de postări al altor oameni.
Este pentru a doua oară în această săptămână când Facebook a publicat o astfel de replică, subliniind dorinţa de a apăra un model de business care transformă atenţia utilizatorilor în publicitate, conform Agerpres.
Marţi, compania a dat publicităţii un comunicat în care spunea că fostul director Chamath Palihapitiya, care, în cadrul unei conferinţe, a acuzat în mod public Facebook că a distrus funcţionarea societăţii, a lipsit şase ani şi nu era la curent cu eforturile companiei de a-şi îmbunătăţi serviciile.
Joi, Palihapitiya şi-a revizuit declaraţia, scriind într-un post de Facebook că reţeaua este o influenţă pozitivă în lume.
[citeste si]
Servicii online precum Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat şi YouTube au fost criticate pentru natura lor adictivă şi promovarea comportamentelor antisociale. Un studiu publicat în luna martie de o echipă de cercetători americani, a ajuns la concluzia că folosirea acestor servicii cel puţin două ore pe zi este corelată cu sentiment de izolare socială.