Toyota Motor a reușit să își păstreze poziția de lider pe piața auto globală pentru al cincilea an consecutiv, în ciuda unei scăderi a vânzărilor în 2024, conform informațiilor furnizate de Reuters și Kyodo. Compania japoneză a înregistrat un total de 10,82 milioane de vehicule vândute în anul precedent, menținându-și astfel supremația.
Grupul german Volkswagen AG a înregistrat și el o scădere a livrărilor, ajungând la 9,03 milioane de unități, în urma unor măsuri de reducere a costurilor și a impactului războiului prețurilor din China, piața auto globală de referință.
Pe segmentul vehiculelor hibride, Toyota a înregistrat o creștere semnificativă
Grupul Toyota a înregistrat o scădere globală de 3,7% a vânzărilor în 2024, incluzând livrările realizate de subsidiarele sale Hino Motors și Daihatsu. Vânzările brandului Toyota au înregistrat o scădere de 1,4%, ajungând la 10,82 milioane de vehicule vândute.
La nivel regional, vânzările în America de Nord au crescut cu 4,3%, totalizând 2,73 milioane de unități, iar în Europa s-a înregistrat un avans de 3,6%, cu 1,17 milioane de vehicule vândute, în principal datorită popularității modelelor RAV4 și C-HR. În schimb, livrările din China au scăzut cu 6,9%, ajungând la 1,78 milioane de vehicule.
Pe segmentul vehiculelor hibride, Toyota a înregistrat o creștere semnificativă de 21,1%, vânzând 4,14 milioane de unități, în timp ce cererea ridicată din America de Nord și Europa a susținut acest trend pozitiv. De asemenea, livrările de vehicule electrice au crescut cu 34,5%, ajungând la 139.892 de unități. În 2019, Toyota atinsese un record în ceea ce privește vânzările, cu 10,74 milioane de vehicule.
Pe de altă parte, producția globală a grupului Toyota a scăzut în 2024 cu 7,8%, ajungând la 10,62 milioane de vehicule. De asemenea, compania a fost afectată de mai multe scandaluri legate de teste de certificare și siguranță la unele dintre firmele sale, inclusiv Daihatsu și Toyota însăși, conform Agerpres.