5 trucuri pentru gătit ca să nu te îngrași și să mănânci mai sănătos

Ana Vasilescu / 10 iul 2019 / 17:46 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Obezitatea a devenit o problemă majoră în prezent din cauza obiceiurilor proaste de alimentație și de gătit. Andreea Sava a dezvăluit pe blogul personal cinci trucuri pentru gătit ca să nu te îngraşi şi să mănânci mai sănătos.

Așadar iată și 5 principii pentru a găti corect alimentele astfel încât să nu vă îngrășați sau să provocați dezechilibre în organism. Dacă le urmați, garantez că nici prea mari probleme privind cantitățile nu va trebui să vă puneți.

Făină integrală în loc de albă

 

Este un principiu general pentru făinoase, indiferent că vorbim despre paste, pâine sau alte preparate din făină sau mălai. Variantele foarte procesate ale acestora au încărcătură glicemică mare și sunt golite de calitățile nutritive. Folosiți variantele integrale sau amestecate cu hrișcă, făină de secară sau alte cereale. Grâul nu este singura cereală de pe planetă.

Nu zahăr alb ci înlocuitori sănătoși

 

Zahărul rafinat îngrașă, provoacă creșterea acidității din gură deci și apariția cariilor, spală vitaminele și mineralele din organism, inclusiv din smalțul dinților și provoacă dependență, iar îndulcitorii sintetici nu sunt o soluție. Dimpotrivă. Explicația dată de profesorul Gheorghe Mencinicopschi este că zahărul are și un aport de 4 kcal/gram. În cazul îndulcitorilor, organismul simte prezența dulcelui și așteaptă și acele calorii. Când nu le găsește, intră în mecanismul de autoapărare și se apucă de făcut depozite. De grăsimi, firește. Așa că îndulcitorii sintetici pot îngrășa, dacă doar asta e singura schimbare pe care o faci în dieta ta, în speranța că vei slăbi. Plus că mulți dintre ei conțin compuși dăunători pentru sănătate.

Soluția este să folosești zahăr cu măsură, în limita a 3 lingurițe pe zi sau a înlocuitorilor sănătoși: zahăr brut, sucanat, steviozidă, miere. Atenție însă la miere să nu o puneți în lichide fierbinți. La peste 40 de grade Celsius devine toxică.

Iar aportul de glucide luați-l din fructoză sau glucoză (cereale, legume). Asta e varianta cea mai bună.

Continuarea articolului AICI


Te-ar putea interesa






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.27