29 ianuarie 1886: s-a născut primul automobil din istorie. Să aflăm totul despre invenția lui

Foto Ilustrativ/Pexels
Foto Ilustrativ/Pexels

Avea trei roți și un carburator pe benzină: a fost brevetat în urmă cu 134 de ani de legendarul inginer german Karl Benz și a început o revoluție în lumea mecanicii. În ziua prezentării, spectacolul a fost însă suprarealist.

La 29 ianuarie 1886, cu exact 134 de ani în urmă, a fost brevetat primul automobil pe benzină din istorie . Se numea Patent Motorwagen (rebotezat de presă ”Velociped”) și era, la propriu, o tricicletă cu motor. A fost înregistrată la Oficiul de Brevete al Imperiului German de către Karl Benz, un inginer german amintit drept „inventatorul mașinii”, conform First Online.

Soluțiile tehnice adoptate pentru Patent Motorwagen au adus o adevărată revoluție în istoria mecanicii. Înainte de Benz, nimeni nu se gândise vreodată să monteze pe același vehicul un cadru tubular din oțel, un carburator și o serie de sisteme de răcire cu apă, aprindere electrică și direcție. Tocmai coexistența tuturor acestor elemente a făcut din Patent Motorwagen prima mașină adevărată din toate timpurile.

Combustibilul era un fel de benzină ușoară, care la acea vreme era disponibilă doar în unele farmacii

Motorul în patru timpi era amplasat în spatele vehiculului și avea un cilindru orizontal de 577 de centimetri cubi cu o putere de 0,75 cai putere, la 400 rpm. Cele trei roți semănau cu cele ale bicicletelor și sistemul de frânare era din blocuri de piele, în timp ce transmisia era prin curea și lanțuri. Direcția, pe de altă parte, era un bar.

Prezentarea în fața publicului a avut loc la 3 iulie 1886, când mașina a făcut o viraj de câteva zeci de metri de-a lungul Ringstrasse din Mannheim, unde își avea sediul compania Benz. Pentru a o vedea astăzi, probabil că ar fi o priveliște suprarealistă: prima versiune a vehiculului nu avea rezervor, așa că Eugen Benz, fiul lui Karl, a fost nevoit să urmeze mașina pe jos pentru a completa carburatorul de fiecare dată când rămânea fără combustibil. 

Ceea ce îi face celebru vehiculul este de fapt soția lui, Bertha

Dar ceea ce îi face celebru vehiculul este de fapt soția lui Bertha care, în secret de la soțul ei, ia mașina și parcurge peste 50 de km, surprinzând presa și atrăgând atenția presei asupra vehiculului ei. Din acest moment afacerea familiei Benz a înflorit și mai târziu aveau sa fie construite Benz Viktoria (1893), și Velo, iar odată cu prezentarea mașinilor sale la Paris (1901) a început să le vândă și în străinătate.

Afacerea Benz este însă parțial redusă pentru că în același an concurentul Daimler pune pe piață Mercedes 35PS, primul automobil al mărcii Mercedes care devine Mercedes-Benz în 1926 odată cu fuziunea dintre Daimler și Benz.

Producția Patent Motorwagen - din care au fost realizate alte două versiuni de-a lungul anilor - a încetat în 1894. Primul brevet a fost inclus în 2011 de Unesco în Lista Amintirilor Mondiale .

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel