Un asteroid va trece, luni, la mică distanţă de Terra

asteroid

Specialiştii de la NASA au anunţat că un asteroid descoperit recent, denumit 2011 MD, va trece la mică distanţă de Terra, luni, însă această apropiere nu prezintă niciun motiv de îngrijorare, deoarece nu există riscul unei coliziuni.

Potrivit Near-Earth Object Program Office, lansat de NASA, asteroidul 2011 MD va trece la o distanţă de 7.500 de mile (12.000 de kilometri) de Terra, deasupra părţii de sud a Oceanului Atlantic, în jurul orei 6.30 (ora locală, n.r.), scrie Mediafax.

Deşi acest asteroid va trece destul de aproape de Terra, el nu deţine recordul în ceea ce priveşte apropierea de planeta noastră. La începutul acestui an, un asteroid de mici dimensiuni a trecut la o distanţă mult mai mică de Terra - 3.400 de mile (5.471 de kilometri).

Asteroidul 2011 MD are o lungime de 33 de picioare (10 metri) şi a fost descoperit în această săptămână cu ajutorul unui telescop amplasat în statul american New Mexico. Oamenii de ştiinţă spun că asteroizi de aceste dimensiuni trec prin apropierea Pământului în medie la fiecare şase ani.

Asteroidul 2001 MD va fi suficient de strălucitor pentru a putea fi văzut, pentru o scurtă perioadă de timp, cu telescoape de dimensiuni medii.