O grădiniță introduce uniforma galbenă pentru a promova egalitatea de gen

Fotografie de la Anna Shvets/ PEXELS
Fotografie de la Anna Shvets/ PEXELS

Șorțul galben pentru băieți și fete pentru a promova egalitatea de gen. Este ceea ce a recomandat într-o circulară directorul Institutului Integral Salutati - Cavalcanti pentru grădinița Borgo a Buggiano, din provincia Pistoia-Italia, pentru anul școlar următor. 

Galbenul va fi singura culoare permisă la grădiniță pentru anul următor (2023/2024).

Pentru școala primară, culoarea actuală a șorțului rămâne, cu precizarea că nu este necesară lungimea, mai ales dacă aceasta este pentru a diferenția fetele și băieții, potrivit Today.

În acest sens, instituția  din Pistoia consideră util să explice motivele care au condus la această alegere:

- Uniformitate cu Școala Primară - Am vrut să standardizăm grădinița cu școala primară. Corpului didactic i se părea inconsecvent faptul că s-au făcut două alegeri diferite pentru cele două ordine ale aceluiași institut; o culoare pentru toată lumea.

- Alegerea identității – Prin culoarea unică ne propunem să creăm un sentiment de comunitate, de grup, în care băieții și fetele să se simtă importanți reciproc, în încrederea împărtășită că nevoile și obiectivele vor fi satisfăcute și atinse cu angajamentul uniunii.

- Egalitatea de gen – În primul rând, trebuie menționat că ”egalitatea de gen” înseamnă a avea aceleași drepturi și nu că băieții și fetele sunt egali. Apoi, după cum explică ”Orientările naționale ale primului ciclu de învățământ”, dezvoltarea identității de gen are un sezon crucial doar în preadolescență (între 11 și 14 ani). Așadar, la grădiniță, băieții și fetele au dreptul să primească o educație cu respectarea diferențelor de gen, fără stereotipuri, pentru a se asigura că în anii următori își pot construi o identitate bazată pe principiile respectului reciproc. Prin urmare, Colegiul Profesorilor, urmărind contrastul cu crearea și dezvoltarea stereotipurilor de gen, a decis să unifice culoarea șorțului.

 

Citește și: 

Asociația Psihologilor din România, clarificări ştiinţifice cu privire la educația sexuală, homosexualitate și masturbare

În urma unei solicitări colegiale din partea Coaliției pentru Egalitate de Gen, Asociația Psihologilor din România a publicat astăzi o clarificare științifică oficială cu privire la educație sexuală, homosexualitate și masturbare. 

Pe aceste teme, este o clarificare științifică în premieră de la for specializat în România. 


Despre educație sexuală: 

„În baza cercetărilor empirice publicate în jurnalele științifice de specialitate, analizate inclusiv în ghidurile internaționale de referință, concluzionăm că educația sexuală în școli: 
− nu crește activitatea sexuală și nici comportamentele sexuale riscante, ba chiar contribuie la amânarea începerii vieții sexuale și la responsabilizare; 
− nu crește rata de infectare cu boli cu transmitere sexuală; 
− reduce frecvența sarcinilor nedorite; 
− crește frecvența utilizării mijloacelor contraceptive (e.g., prezervative); − dezvoltă cunoștințele copiilor, adolescenților și tinerilor despre sexualitate, relații, emoții și sănătate; 
− este mai eficientă decât programele care promovează abstinența; 
− în timp, poate reduce rata violenței de gen și contribuie la reducerea ratei de abuz sexual." 

Despre homosexualitate: 

„Consensul științific internațional, reflectat atât prin manualele de diagnoză, cât și prin pozițiile asociațiilor internaționale de psihologie, este că atracția sexuală față de persoane de același sex nu reprezintă o boală sau o tulburare mintală. O tulburare mintală, prin definiție (conform DSM-5 și ICD-11), constă într-o serie de modificări care produc în sine suferință ori afectarea funcționării în viața de zi cu zi (calitatea vieții, relațiile sociale și/sau performanța academică ori la locul de muncă), ceea ce nu se întâmplă în cazul persoanelor atrase de același sex, decât în măsura în care sunt hărțuite, umilite, sau discriminate." 

Despre masturbare: 

„Comportamentele de auto-stimulare (masturbarea) sunt obișnuite și apar natural în dezvoltarea copilului, încă de la vârste timpurii, din etapa de explorare. În sine, acestea nu sunt periculoase și nu conduc la dezvoltarea unor tulburări pe termen lung. Dimpotrivă, se pare că pedepsirea acestor comportamente, înjosirea/umilirea copilului și rușinea asociată cu pedeapsa pot conduce, mai degrabă, la probleme în dezvoltarea acestuia. Este recomandată o atitudine deschisă, normalizatoare din partea părintelui, completată de instrucțiuni comportamentale cu privire la momentele și situațiile în care aceste comportamente sunt adecvate (de ex., nu într-un cadru social)."

Mesajul Asociației Psihologilor în România către psihologie, profesori, decidenți:   

„Deși subiectele din sfera intimității pot fi inconfortabile sau controversate, ele sunt importante și sperăm că aceste precizări vor constitui un reper pentru a distinge între argumentele rezonabile și cele nefondate pe aceasta temă de interes public. Faptele (i.e., dovezile științifice) nu sunt nici ideologice, nici politice. 

Citește mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel