NASA: Bacterii extraterestre care ne dau lecţii de viaţă şi agricultură

bacterii arsenic

Viaţă pe Terra, dar nu aşa cum o ştim. O excepţie de la regulă. Cercetătorii de la NASA au descoperit „gândăcei de arsenic”, cum îi numesc, adică bacterii care se reproduc într-un lac din Nordul Californiei, ostil vieţii, dar plin de viaţă. În loc de fosfor, bacteria respectivă trăieşte cu arsenic, ceea ce ne revoluţionează cunoştinţele despre viaţă şi agricultură, dar care ne pot ajuta să descoperim şi viaţa extraterestră.

Bacterii care cresc cu arsenic, într-un lac din California. Aceasta este descoperirea cercetătorilor NASA. Aceste microorganisme consumă arsenic într-un mediu considerat otrăvitor, dar care s-a demonstrat propice vieţii. Orice organism viu este compus din carbon, hidrogen, azot, oxigen şi fosfor. Bacteria nou descoperită a înlocuit fosforul cu arsenic, substanţa care a otrăvit personalităţi importante din antichitate până în prezent. Metabolism identic la un organism care este compus diferit. Ne va informa despre viaţa de pe planeta noastră şi despre viaţa pe care o vom găsi, poate, vreodată, undeva în Univers. “Definiţia vieţii tocmai s-a extins”, a declarat Ed Weiler, de la NASA. “Pe măsură ce ne intensificăm eforturile de a descoperi semne de viaţă în sistemul nostru solar, trebuie să gândim la o scară mai largă, mai diversificată şi să luăm în calcul viaţa aşa cum o ştim”, a spus el.

Fosforul este un element vital pentru organisme. Bacteria care creşte cu arsenic şi care i-a surprins pe cercetători poate servi şi la dezvoltarea îngrăşămintelor într-un viitor. Rezerve de fosfor se pot găsi în puţine locuri: în America (e pe cale de epuizare), Maroc, China.  Cantitatea este redusă, dar cererea este enormă, pentru că se foloseşte la îngrăşăminte. Suntem departe, dar putem produce plante modificate genetic care să crească cu arsenic, spun specialiştii.

Citeşte şi:

Rămasă fără fonduri pentru rachete, NASA s-a apucat de analiza extratereştrilor