Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
confirmate
vindecate
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642
sau la adresa de e-mail [email protected]

NASA a descoperit o planetă acoperită cu lavă

Teodorescu Laura / 21 iul 2012 / 12:56
Astronomii de la NASA au descoperit cu ajutorul telescopului spaţial Spitzer o planetă, localizată la mică distanţă de Pământ şi care este posibil să fie acoperită cu lava. [caption id="attachment_209947" align="alignleft" width="310"] Sursa: Forbes.com[/caption] Acest nou corp ceresc, aflat la o distanţă de aproximativ 33 de ani lumină, este spre deosebire de alte planete descoperite, mai mică decât Pământ, având aproximativ 2/3 din dimensiunile acesteia, informează Forbes. "Am găsit dovezi sigure privind o planetă foarte mică, foarte caldă şi apropiată, datorită informaţiilor furnizate de telescopul spaţial Spitzer", a declarat astronomul Kevin Stevenson, autorul principal într-un comunicat al NASA, preluat de către Forbes. Această nouă lume a fost descoperită accidental pe când cercetatorii studiau o altă planetă, care orbitează în jurul unei stele pitice rosii, denumită GJ 436. Atunci aceştia au observat o anomalie a luminii infraroşii provenită de la stea. Astronomii au stabilit că planeta are aproximativ 8.300 de kilometri în diametru şi este mult mai aproape de steaua ei decât se află Mercur faţă de Soare. Temperaturile de la suprafaţa planetei sunt foarte mari, deci nu ar putea exista atmosferă. "Planeta ar putea fi acoperită cu magmă", a declarat astronomul Joseph Harrington.

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.

dcn.n-nxt.25